Zwenkbare freeslift sautershop

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
630
101
Sterksel
Heeft iemand toevallig deze freeslift verwerkt of overwogen voor zijn freestafel?

Het kunnen zwenken lijkt me erg handig dus dan zou het de meerprijs wel waard kunnen zijn
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.699
2.570
Gaanderen
Als ik een nieuwe zou kopen dan zou ik een zwenkbare zeker overwegen. De vraag is voor welke toepassing ga je de zwenkbare versie gebruiken?
 

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
630
101
Sterksel
Als ik een nieuwe zou kopen dan zou ik een zwenkbare zeker overwegen. De vraag is voor welke toepassing ga je de zwenkbare versie gebruiken?


Grappig, de Woodcrafter op YouTube waar ik vandaar de review van zag, zegt het omgekeerde. Die heeft de zwenkbare 3 jaar in gebruik en zou nu de stofvrije lift nemen omdat hij het zwenken weinig gebruikt. Ik denk dat hij gelijk heeft.

Ik zou nu denken aan 45 graden kanten maar daar zijn ook grote frezen voor die goedkoper zijn.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.699
2.570
Gaanderen
Grappig, de Woodcrafter op YouTube waar ik vandaar de review van zag, zegt het omgekeerde. Die heeft de zwenkbare 3 jaar in gebruik en zou nu de stofvrije lift nemen omdat hij het zwenken weinig gebruikt. Ik denk dat hij gelijk heeft.

Ik zou nu denken aan 45 graden kanten maar daar zijn ook grote frezen voor die goedkoper zijn.
Dan heb jij mij verkeerd begrepen of heb ik het niet goed weergegeven. Ik zei dat ik het zou overwegen met de vraag erachter: waarom? Als ik er een toepassing voor zou vinden dan had ik hem al. Nu is mijn incra lift niet oud en zo maar een nieuwe erbij doe ik niet. Ook ik zie voor mij nog geen toepassing. Voor iedereen die wel een toepassing ziet dan zou ik zeggen neem een zwenkbare.
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.074
414
De toepassingen zijn wel te verzinnen. Als is het maar om onder een willekeurige hoek een rand of sleuf te kunnen frezen. Alternatieve oplossingen zijn er ook altijd wel weer. Ik heb zelf wat gebouwd:

Zelfbouw zaagtafel (naar beneden scrollen voor de frees)

Maar ik ga deze vervangen, omdat de Elu, en dan met name de spantang, steeds problemen geeft. Het plan is een Z-as voor een CNC-machine (paar tientjes op ali express), een Mafell frees a 1650w, en wat elektronica voor zowel de hoogte als de hoekverstelling.

Als ik dit zie: Router Lift Set OFL3.0 & Suhner UAK 30 RF SPZ12

Dan ben ik toch wel een stuk goedkoper uit. Daar tegenover moet ik dan weer meer zelf doen, maar voor pak hem beet 200- euro gaat alles elektrisch op een neer. Verstellen gaat gebeuren via een draaiknop (rotary encoder) die via een Arduino loopt. Van de arduino gaat het naar steppendrivers en stappenmotors, maar ook naar een display, zodat ik de hoogte kan aflezen.

Maar voor mij is het meer omdat het kan. Ook ik heb het nog nooit daadwerkelijk gebruikt.
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.737
399
Ik heb ongeveer 2,5 jaar geleden voor de keuze gestaan toen ik wou upgraden komende van een CMS, uiteindelijk een 'vaste' Jessem lift genomen. Tot op heden nog geen seconde spijt van gehad, het tilten is in die tijd nog geen enkele keer nodig geweest.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.699
2.570
Gaanderen
Volgens mij zijn de Jessem en de incra broertjes, gemaakt in dezelfde fabriek. Ik vind dat ze wel wat gevoelig zijn voor mdf stof. De hoogte instelling dan. Kwast erdoor en weer gaan.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.