zwarte spikkels op eiken (door SKYLT lak)

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Die planken zijn natuurlijk wel in aanraking gekomen met ijzer, gezaagd en gevlakt met staal.

Er is ook dikwijls in de werkplaatsen slijp machines, en die veroorzaken ijzer deeltjes die in de lucht hangen net zoals hout stof.

Ik heb dit gezien in mijn werkplaats waar Ik enkele rare earth magneten in een plastiek doosje aan een stalen kast had geplaatst, slijpmachine enkele meters er vandaan met een plaat tussen de machine en de kast, zo geen rechtstreeks staal deeltjes er naartoe, en meestal denken we dat die slijpsels vlug naar beneden vallen, maar dat is niet zo.

Vond staal stof aan het doosje met magneten, en dat maakte het wel duidelijk dat het metaal stof rond zweeft en dus kan op alle plaatsen neervallen.

Vocht in het hout met tannin er in, en de afwerking veroorzaakt het zwart in het hout, en Ik heb dit wel meegemaakt :(
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.