Zwart mdf afwerken

Nicov

Nieuw lid
31 jan 2022
6
0
Maasmechelen
Ik heb het werkblad (zwart mdf) van mn werkbank met olie behandeld, de eerste lagen zijn er zo ingetrokken. Ik heb er denk ik in totaal 8 lagen moeten opwrijven tegen dat het mdf verzadigd was. 1ste laag was direct droog, na 20min 2de laag, uitwrijven na 20min was overbodig want olie was na 3min al ingetrokken daarna 24u laten uitharden en dan opnieuw. mdf in de olie zetten duurt best lang, heeft me 4 dagen gekost. Maar ik ben wel heel tevreden van het resultaat. Voor lades zou ik echter lakken, gaat veel sneller en de kopse kanten vragen ook niet echt extra aandacht. Die worden echt wel hard met 2 lagen.
Dag Stav
Welke olie heb je hiervoor juist gebruikt?
Thx
 

Puff

Actieve deelnemer
30 apr 2018
380
71
Kwam na een tijdje dit topic weer tegen en zat te denken.....
Zou je met een clear matte epoxy op een roller het MDF niet goed tegen vocht kunnen beschermen?
 

Boktor026

Actieve deelnemer
1 sep 2016
580
156
Ah dat maakt het allemaal net wat makkelijker. Ik moet nog gefineerde platen hebben, maar daarvoor wil ik naar Arnhem.... En die zijn niet open voor particulieren.
Laatst nog wel naar België geweest voor een aantal V313 MDF platen. Dat scheelde toch behoorlijk met de prijzen die ik bij Jongeneel heb opgevraagd! In Hoogstraten zitten 2 grote houthandels. Ook bij jou in de buurt.
Prijzen bij groothandel worden aangepast bij professionele afname van goederen. Laat je daartoe eerst inschrijven.
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.079
397
met een goede lak of epoxy kan je mdf volledig afsluiten.
het moet echter wel rondom bij voorkeur ook de vlakken die tegen elkaar komen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.