@ Jaap,
Je hebt gelijk Jaap, ik gebruik een zaag met weinig zetting en het zou nog makkelijke zijn als het sjabloon dikker zou zijn. Ik heb met name moeite met het haaks zagen van boven naar beneden. Dus niet in een rechte lijn naar beneden. Zal wel een afwijking in mijn ogen hebben. ik ga binnenkort experimenteren met een spiegel, die ik tegenover mij op de werkbank zet, zodat ik kan zien wat er fout gaat. Moet zeggen dat het lang niet altijd zo is maar met name als het al laat is en ik er al een dag op heb zitten. Het is immers een hobby en gebeurt daarom allemaal in de vrije tijd. Anyway, voor dit moment werkt het, maar uitsluitend voor de staarten en voor de pinnen ga ik nog een toeltje maken.
@ Dopeling,
Je bent weer goed op dreef Dopeling. Je kan echt heel goed schrijven!

Gebruik idd een LN dovetail zaag. Het is toch een feestje al dat mooie gereedschap en die mooi houtsoorten.
Wat het kistje betreft, hoop ik dat Baptist binnenkort een boekje gaat uitbrengen met de foto's en verhalen die iedereen erbij heeft geschreven. Vrijdag ga ik naar mijn goede vriend in Amsterdam aan wie ik het kistje heb gegeven. Ik zal dan meteen wat beter foto's maken dan die ik er nu an heb. Daarna zet ik er een paar of deze site.