Zwaluw staart zaagje

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Zoals gewoonlijk is het weer meer werk dan je van te voren bedenkt, maar hier is hij dan. Het is een copie van de "Dalaway" zaag, waarschijnlijk het oudste nog bestaande kapzaagje, gemaakt in Engeland in de 18e eeuw. Mijn hele verhaal kan je op mijn blog lezen http://seekelot.blogspot.nl/





 

Woruta

Actieve deelnemer
23 mei 2013
393
0
Haarlem
Prachtig stuk gereedschap! Had het op je blog al voorbij zien komen en het heeft me geïnspireerd om een oude kapzaag in de schuur te renoveren als eerste zagenmaakproject :) Chapeau!
 
A

Athanor

Guest
Bijzonder fraai stuk werk Kees! Ik vind het een plezier om te zien hoe je hiermee een verdieping in je hobby hebt aangebracht. Fijn dat je je kennis met ons deelt en deze mooie resultaten laat zien. Broeit er al iets voor de toekomst?

Fons
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Nou nou, jullie moeten me niet laten blozen. Er zijn echt wel details waar ik niet tevreden over ben. Maar die heb ik zorgvuldig buiten beeld gelaten.

Belangrijker is dat hij het goed doet.
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Wel eens aan gedacht maar het idee snel weer verworpen. Ik doe hier al veel te lang over. Misschien dat het in serie wel sneller gaat, maar dan is de lol er ook vanaf. Ik ben meer van de prototyping.
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.188
555
Hij is echt mooi geworden, Seek. Eigenlijk moet er nog zo'n medaillon op met je naam....?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.