Dank je wel voor de reactie. Welk freesje uit mijn kistje bedoel je of moet ik andere kopen?Met een mal en een kopieerfrees?
Dank voor de reactie. Dat bedoel ik inderdaad, maar met welk freesje kan ik dat doen?met 'zoet frezen' bedoel je de scherpte van de bovenrand wegnemen ?
dat kan met een afrondfrees met geleidering onderaan
Het bitje linksonder in de kist is een afrondfrees, zou alleen kijken of je een kleinere radius variant ervan hebt. Mocht je niet willen afronden maar een 45graden "chamfer" willen maken is het de 4e van links op de bovenste rij.Dank voor de reactie. Dat bedoel ik inderdaad, maar met welk freesje kan ik dat doen?
Toppie! Dank je wel.Als de binnnenwanden van het gat gladder moeten worden, dan zou ik dat voorzichtig met een schuurrol doen.
Als de diameter moet worden behouden, dan een kopieerfrees met bovenlager gebruiken.
Als de randen van het gat afgerond moeten worden, dan het freesje linksonder in het doosje gebruiken, zoals
@ZotVanHout ook oppert.
Voor de gewenste afronding eerst de frees op de juiste diepte instellen op een proefstuk.
Ik dacht dat je het hele gat wilde zuiveren, maar inmiddels begrijp ik dat je alleen "de kanten wilt breken" Dus dan heb je een kleine radiusfrees nodig zoals elders al wordt besproken.Dank je wel voor de reactie. Welk freesje uit mijn kistje bedoel je of moet ik andere kopen?
Dank je wel voor de reactie en de info. Super.![]()
Ik begrijp dat dit is wat je wil bereiken (?). Dan, een afrondfrees. Dat is inderdaad linksonderin je doosje. Echter lijk je wel flinke radius te hebben, je hebt per afronding andere freesjes (kijk maar eens bij ecotools.nl voor betaalbare hobbyfrezen).
Dank voor de reactie. En voor die instelling was ik al een beetje bang want ik heb een Makita… Toch bedankt!Ik gebruik een 1,6 en een 3,2mm afrondfrees voor kantjes. Ik moet wel zeggen dat het instellen van zo'n freesje in een Makita kantenfrees geen pretje is.
Dank je wel. En ook voor de suggestie. Dat ga ik proberen!Het bitje linksonder in de kist is een afrondfrees, zou alleen kijken of je een kleinere radius variant ervan hebt. Mocht je niet willen afronden maar een 45graden "chamfer" willen maken is het de 4e van links op de bovenste rij.
vind dat zelf wat mooier ook.
Dank voor de reactie!Ik dacht dat je het hele gat wilde zuiveren, maar inmiddels begrijp ik dat je alleen "de kanten wilt breken" Dus dan heb je een kleine radiusfrees nodig zoals elders al wordt besproken.
afrondfrees zoals op de foto van @DoubledotDank voor de reactie. Dat bedoel ik inderdaad, maar met welk freesje kan ik dat doen?
Hartelijk dank!afrondfrees zoals op de foto van @Doubledot
straal bepaal te zelf
opletten wanneer je de frees positioneert
eerst op diepte laten dalen + vastklikken
pas dan in het gat plaatsen