Zoeken op internet

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
11.145
4.164
Ik heb zo'n machine, dus ik hoef geen plaatje. Ik weet hoe hij er uit ziet. Ik heb hem nieuw gekocht, dus ik heb de papieren. Het soort informatie dat ik nodig heb is of er iemand onderdelen voor kan leveren. De gietmallen zijn naar china verhuisd. Ik kom generieke machines tegen die een kopie zijn. Je wil dan weten onder welke merknamen die verkocht zijn en of daar op alie wel onderdelen voor te bestellen zijn. Powerplus bijvoorbeeld heeft in nederland een model geleverd dat voor een groot deel gelijk is, maar dan met de motor niet op zij, maar boven op zoals bij dewalt.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
11.145
4.164
Dat probleem heb ik dus met de meeste van mijn zoekopdrachten. Het zou gewoon een hoop tijd schelen als je de dingen die google wil pushen, weg zou kunnen filteren.

EdZaagt

Actieve deelnemer
21 jan 2025
57
35
Amsterdam
Dat probleem heb ik dus met de meeste van mijn zoekopdrachten. Het zou gewoon een hoop tijd schelen als je de dingen die google wil pushen, weg zou kunnen filteren.
Als je een beetje handig bent op de computer (en een beetje html), kun je een extensie installeren om de gesponsorde resultaten niet te tonen in Google:

0nn0

Actieve deelnemer
23 mei 2023
160
52
Hier soms daar
Als ik op mijn scheppach capas3 zoek, dat krijg ik eerst 20 bladzijden moderne chineese meuk met de naam scheppach. Met wat geluk krijg je dan op bladzij 21 een verlopen advertentie van 10 jaar terug.

Daar heb ik geen last van:
Bing, Duck duck go en Yahoo gebruikt als zoekmachine en de dubbele aanhaaltekens om de zoekopdracht te beperken.
Denk dat het tijd is om van zoek machine te wisselen en of meerdere te gebruiken ipv eentje?
1770978716022.png
1770978636813.png
1770978431973.png

0nn0

Actieve deelnemer
23 mei 2023
160
52
Hier soms daar
Dat kan ook met het gebruik van het plus teken, dubbelepunt, dubbele aanhalingen tekens hier mee kan de zoekopdracht verfijnd worden.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.