Zingende zaag op de Open Dag

A

Athanor

Guest
Een van de leuke attracties op de Open Dag Hout is Annette Scholten met de zingende zaag. Heel toepasselijk op deze dag want een zaag is al eeuwen het basisgereedschap van de houtbewerker. Veel houtbewerkers weten wel dat je er geluid mee kunt maken en er zijn verschillende spelers die er meestal volksmuziek mee maken. Annette is een professioneel celliste die hier een passie voor heeft gekregen en nu de ambitie waarmaakt om er ook klassieke muziek mee te spelen. Daarvoor is ze bezig met het verbeteren van het instrument en de techniek van het bespelen. Ik zal daar in een ander topic meer over zeggen. In ieder geval komt ze op 27 september een aantal keren spelen en als er belangstelling is kunnen bezoekers ook zelf experimenteren met het bespelen van een zaag!

Fons

 
Laatst bewerkt:

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Hoewel mijn muziekstijl eerder Jackyl (lumberjack) is kan ik hier toch ook erg van genieten!
Jammer dat ik er niet bij kan zijn, want ik had het graag eens geprobeerd. ( en ik neem aan dat je dan ook tips krijgt om daadwerkelijk geluid te krijgen )
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.