Prachtig Massis,
Gewoon echt een kunstwerkje, al zijn het misschien geen ringen om dagelijks te dragen het is een BEAUTY

.
Ik zelf maak ook ringen maar heb nog nooit gebruik gemaakt van Epoxy, maar nu zie ik dat het prachtig kan.
Heb jij nog foto's van het maak proces ? Heb je de ondergrond gekleurd of gebrand ?.
Groet Edwin
Bedankt voor de lovende woorden
Wat betreft het maakproces heb ik van deze weinig foto's, enkel eentje van het blokje pas na gieten (moet ik straks even zoeken dan).
In principe is het vrij eenvoudig:
1) ik zaag een blokje hout van ruwweg 3x3x1 cm, dat aan één zijde de "plateaux" rand van het bruyere heeft (plateaux is de buitenzijde van de knol, met mooie nerfeindes)
2) ik wikkel er een laag tape omheen en klem het tussen enkele stukjes karton of hout
3) ik giet een basislaag epoxy. Net genoeg om de bovenzijde te bedekken. Hierdoor wordt de bovenrand van het hout verzadigd en kunnen de bellen die daaruit komen nog weg. Bovendien is deze laag plakkerig genoeg om de schelpjes etc in vast te zetten zodat ze straks niet gaan drijven
4) daags nadien giet ik de rest van de opstaande tape vol epoxy (in dit geval licht gekleurd met blauwe alcoholbeits)
Daarna is het kwestie van laten uitharden, op de draaibank de juiste ringmaat uitdraaien (met een metaaldraaibank en een binnendraaibeitel kan dat bijzonder nauwkeurig) en op een schuurschijf de rest vormgeven.
De plateauxrand is normaal licht van kleur, maar door het intrekkende epoxy kleurt hij wat donkerder. Hij is dus niet gebrand of geverfd