Zaagtafel voor stokbrood en boomstammen

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.699
2.570
Gaanderen
Die machine zal voor niet te veel weggaan maar koop er maar eens een blad bij. Die zijn duurder dan wat deze machine gaat kosten. Wel een lief zaagje.
 
  • Leuk
Waarderingen: trigger

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.579
1.797
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Die machine zal voor niet te veel weggaan maar koop er maar eens een blad bij. Die zijn duurder dan wat deze machine gaat kosten. Wel een lief zaagje.

170e ondergrens, is nog acceptabel, maar ze worden rap duur inderdaad!!
 

michielr

Actieve deelnemer
8 dec 2021
55
25
Zuid Holland

170e ondergrens, is nog acceptabel, maar ze worden rap duur inderdaad!!
De foto is een beetje wazig maar de rolmaat geeft 65 cm aan, en dat is nog niet over het center van het blad :oops:.

Verder wel een leuke zaag, ik zie alleen niet hoe ik stammen van 50 cm diameter over die tafel ga duwen.
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.579
1.797
Emmen
bigbeardbuilds.nl
De foto is een beetje wazig maar de rolmaat geeft 65 cm aan, en dat is nog niet over het center van het blad :oops:.

Verder wel een leuke zaag, ik zie alleen niet hoe ik stammen van 50 cm diameter over die tafel ga duwen.
Ik heb een 2 meter lange stam vuren liggen van 40cm dik die krijg ik al niet in mijn eentje op de lintzaag getild. Laat staan vers eikenhout :). Ik heb eenmaal een groter zaagblad gezien (van meer dan een meter doorsnee) op een amerikaanse 'saw mill' maar in NL nog niet zo'n grote tegengekomen.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.609
Tendo tools heeft er een van 650mm. 450 euro. Gewoon een oude schulpzaag. Ze staan regelmatig te koop. Heftruck en een paar rollenbanen en je kan bomen tot balken zagen.
 

houtdraaierke65

Actieve deelnemer
8 apr 2018
593
138
58
Linter
Ik heb twee zaagbladen.te koop hier voor.
Minstens een is vers geslepen.
50 euro het stuk.
Op te halen of verzendkosten voor de koper
 

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.235
535
Eanske
ingoogni.nl

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.