Nou, dan maar weer eens een kleine update met betrekking tot de GTS10 zaagtafel.
Ik heb de reparatie laten uitvoeren op voorwaarde dat ik twee jaar garantie op werk en onderdelen zou krijgen in plaats van de standaard één jaar.
In december kreeg ik te horen dat er toch maar één jaar zou worden verstrekt; de reparatie was wel al uitgevoerd. Ik heb daartegen bezwaar gemaakt en gezegd dat ze de reparatie dan niet hadden mogen uitvoeren.
De dealer is met Bosch in onderhandeling gegaan hierover. De reactie van Bosch:
[Quote (verkort)]
De eindgebruiker heeft een half jaar garantie op de uitgevoerde reparaties. Alle papieren van de reparaties goed bewaren zodat er bij een toekomstig defect de historie bekend is. Coulance kan overigens niet op voorhand toegezegd worden.
Misschien is het handig als onze demonstrateur eens kan kijken welke werkzaamheden deze klant nu precies met deze machine doet en hem daarbij dan kan adviseren. Als de eindgebruiker hier interesse voor heeft kan hij het beste via dealer hierover contact opnemen.
[/Quote]
Het komt er dus op neer dat de garantie ineens maar een halfjaar bedraagt en dat de fout dus aan het gebruik wordt geweten.
Wel grappig is het dat ik deze week voor het eerst een paar stukken hardhout heb gekocht. Voorheen heb ik voornamelijk triplex, vuren en MDF gezaagd... Een enkele keer meranti voor reparatie aan een kozijn. Ik ben decorbouwer en doe dit vooral in de zomermaanden voordat de voorstellingen beginnen. De rest van het seizoen staat de machine eigenlijk te wachten tot de volgende zomer. Decor is (zoals je misschien al verwacht) gemaakt van eenvoudig te transporteren (lichte) materialen, dus triplex (tot 8mm) en vuren (tot 18mm). Geen hardhout en zeker niet dik hout!
Wat vinden jullie?
@lex
Ik heb de reparatie laten uitvoeren op voorwaarde dat ik twee jaar garantie op werk en onderdelen zou krijgen in plaats van de standaard één jaar.
In december kreeg ik te horen dat er toch maar één jaar zou worden verstrekt; de reparatie was wel al uitgevoerd. Ik heb daartegen bezwaar gemaakt en gezegd dat ze de reparatie dan niet hadden mogen uitvoeren.
De dealer is met Bosch in onderhandeling gegaan hierover. De reactie van Bosch:
[Quote (verkort)]
De eindgebruiker heeft een half jaar garantie op de uitgevoerde reparaties. Alle papieren van de reparaties goed bewaren zodat er bij een toekomstig defect de historie bekend is. Coulance kan overigens niet op voorhand toegezegd worden.
Misschien is het handig als onze demonstrateur eens kan kijken welke werkzaamheden deze klant nu precies met deze machine doet en hem daarbij dan kan adviseren. Als de eindgebruiker hier interesse voor heeft kan hij het beste via dealer hierover contact opnemen.
[/Quote]
Het komt er dus op neer dat de garantie ineens maar een halfjaar bedraagt en dat de fout dus aan het gebruik wordt geweten.
Wel grappig is het dat ik deze week voor het eerst een paar stukken hardhout heb gekocht. Voorheen heb ik voornamelijk triplex, vuren en MDF gezaagd... Een enkele keer meranti voor reparatie aan een kozijn. Ik ben decorbouwer en doe dit vooral in de zomermaanden voordat de voorstellingen beginnen. De rest van het seizoen staat de machine eigenlijk te wachten tot de volgende zomer. Decor is (zoals je misschien al verwacht) gemaakt van eenvoudig te transporteren (lichte) materialen, dus triplex (tot 8mm) en vuren (tot 18mm). Geen hardhout en zeker niet dik hout!
Wat vinden jullie?
@lex