Zaagtafel blank schuren

Pascal-X

Actieve deelnemer
16 feb 2020
55
1
De DeWalt zaagtafels hebben een verf? laag op het werkblad. Heeft er iemand ervaring met dit blank schuren en dan beschermen dmv een paste wax? Mij lijkt het voor de weerstand fijner werken, zeker icm met mijn sledes maar weet dus niet of het verstandig is om dit blank te schuren.
Hopelijk kan iemand hier goed advies over geven.

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.808
1.094
Emst
De verflaag poetsen met autowas?
Ik poets het bed van de draaibank ook met autowas (is wel blank ijzer)

Pascal-X

Actieve deelnemer
16 feb 2020
55
1
Ik gebruik nu Renaissance wax op de onderkant van mijn sledes en de miter tracks van de tafel.
Bijna alle zaagtafels hebben een blanke werkblad dus vandaar dat ik dacht is het misschien verstandig om deze blank te schuren.

tinco

Actieve deelnemer
17 mrt 2017
114
7
Hebben DeWalt zaagtafels niet een aluminium blad? Ik denk dat dat de reden is waarom ze behandeld zijn en dus beter niet blank gemaakt moeten worden.

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
891
244
Twello
Als je de mobiele DW zaagtafeltjes gebruikt dan zou ik er niet mee gaan schuren. Het is gegoten aluminium.

Pascal-X

Actieve deelnemer
16 feb 2020
55
1
Ik gebruik inderdaad de dwe7485. Dan ga ik maar een goedkopere wax kopen om het hele blad mee in te waxen want m'n Renaissance vind ik iets te duur daarvoor elke keer. Nog enige tips?

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.