Hebben jullie goede ervaringen met zaaglinten van Hammer ? Laatst had ik een nieuw lint opgespannen dat na 10 balkjes zagen op de las brak. Een getik dat steeds sneller werd en dan krak, finito. Ik ging 2 nieuwe bladen halen , installeerde er ééntje, proefzagen.... het hout liep van de zaag weg...Nogmaals alles gecontroleerd, hetzelfde resultaat. Aan elk geleidingschroefje beginnen draaien en afregelen tot ik scheel zag, het resultaat bleef hetzelfde. Tot mijn vrouw - die kwam zien omdat ze ongerust was dat ze geen motor hoorde draaien in mijn kot
- de raad gaf om eerst eens het andere lint te proberen. 
En ja hoor , perfect resultaat. Bij heel goed kijken zie je dus dat de tanden bij het slechte zaaglint aan de rechterkant iets meer gezet zijn dan aan de linkerkant.
Daar verknoei je dus enkele uren mee :evil:
Het lint kan nog enkeldienen om brandhout mee te zagen.
Op 5 zaaglinten 3 goede vind ik persoonlijk nogal een mager resultaat. Nu ga ik het forum eens afzoeken naar betere linten....
gr,
Danny
En ja hoor , perfect resultaat. Bij heel goed kijken zie je dus dat de tanden bij het slechte zaaglint aan de rechterkant iets meer gezet zijn dan aan de linkerkant.
Het lint kan nog enkeldienen om brandhout mee te zagen.
Op 5 zaaglinten 3 goede vind ik persoonlijk nogal een mager resultaat. Nu ga ik het forum eens afzoeken naar betere linten....
gr,
Danny