Zaagblad voor V-groef

SereN

Actieve deelnemer
26 nov 2014
493
1
Aarschot
Er is gelukkig wel een groef

De OP geeft duidelijk aan dat er plaatsen gaan zijn waar er geen groef meer is...
Hij kan inderdaad ook het schuren beperken, zodat nergens de groef volledig verdwijnt. Dat is dan een beperking waarmee hij moet kunnen leven.

Dan nog, bij een zeer ondiepe voeg gaat zo'n 'jigg' nooit nauwkeurig kunnen werken.

De geleiderails (allesinds die van Festool) beschikken over rubberen strips aan de onderzijde, eens die juist liggen bewegen die niet meer, mits er niet onachtzaam mee om te gaan.
 

panapro

Nieuw lid
20 mei 2013
6
0
De vloerplanken zijn natuurlijk nooit 100% recht en dan kom je met een geleiderail al gauw in de problemen lijkt mij. Ik heb vorige week met succes de groeven uitgefreesd met de bovenfrees. Waar ik al bang voor was is dat de frees niet zo'n mooie groef achterlaat als een zaagblad maar dat was met een schuurklosje redelijk snel opgelost. Hier wat foto's van het verende wieltje. Dit is eigenlijk een mesje van een pijpensnijder zodat als de groef compleet verdwenen is het wieltje toch zijn weg vindt tussen de planken

Bestand_000 (2).jpg

Bestand_001 (1).jpg

Bestand_002 (1).jpg
 

panapro

Nieuw lid
20 mei 2013
6
0
Er zit voor en achter de frees zo'n wieltje anders zou hij nog steeds kunnen 'ontsporen'
 

Bert2

Actieve deelnemer
13 jan 2014
481
1
Holten
Knap uitgevoerd!! Complimenten.
Zou zelf wel gaan zweten, 1 ongelukkig beweging, blijven haken met het snoer bijvoorbeeld en het gaat mis. Maar alles gedaan?
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
chappeau, een fraaie oplossing, dat zie ik nog wel als 'festool gadget' :)
nu even in de gaten houden of er een prijsvraag/wedstrijd komt met zoiets en jij gooit zeker hoge ogen !
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.