Zaagblad voor Scheppach hbs 32 vario?

hvdb

Actieve deelnemer
30 jan 2013
229
4
Panningen LB
Hoi allemaal

Ik heb een scheppach lintzaag de hbs 32 cabrio en hier zitten een paar lintzagen bij die volgens mij nog redelijk scherp zijn. Alleen zagen is geen pretje. De zaag is slecht af te stellen het lijkt net of er een hobbel in het zaaglint zit. Iemand ervaring met deze machine ? En eventueel wat tips, of zouden andere zaaglinten beter werken. ?

Laatst bewerkt door een moderator:

Wim1965

Actieve deelnemer
23 apr 2017
317
53
Dalfsen.
Ik heb deze machine ook, en na deze tweedehands te hebben gekocht heb ik bij van Speijk een nieuwe geleiders gekocht want de aanwezige delen draaiden niet soepel en waren deels ingesleten. De houder waar de geleiders boven het zaagblad in vastgezet worden, is gemonteerd op een excentrische as dus daardoor ook nog iets van positie te verstellen naar links of rechts. Last van een slingerend blad heb ik niet, als er een oneffenheid op de wielen zit dan kan dat een ongewenste beweging veroorzaken, bijvoorbeeld hars van grenenhout. Als het zaaglint gewoon vlak op een werktafel ligt mag er geen knik of hobbel in het blad zichtbaar zijn, want dan is die knik de oorzaak en die span je er ook niet uit met de zaagbladspanner van de machine.

Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.