Zaagbak of haakse geleider

TonP

Actieve deelnemer
31 mei 2020
346
126
Wegens het ontbreken van een haakse geleider op mijn zaagmachine ben ik op zoek naar iets universeels Wat dienst kan doen als geleider. Ik zie dat veel mensen zelf een zaagbak maken die als dwarsgeleider functioneert. Zou zoiets te koop zijn, is het handig een haakse geleider en een zaagbak te hebben?
 

Aardappel

Actieve deelnemer
22 mei 2020
191
118
Den Bosch
In principe heb je gewoon een haaks bakje nodig, wel zo handig als het van hout is. Een verstekbak zou je kunnen gebruiken, kost een tientje, maar zoiets is toch erg eenvoudig zelf te maken?
 

TonP

Actieve deelnemer
31 mei 2020
346
126
Zaagbak is idd zelfmaakding. Maar best groot ding om op te bergen. Heeft zijn toepassing en ga ik maken.

maar wat ikm bedoel is zoiets:
B2D0650A-3963-421F-82C6-2BD6B54920B9.pngB2D0650A-3963-421F-82C6-2BD6B54920B9.png
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.693
2.568
Gaanderen
Ja die van incra heb ik ook maar ook kreg maakt ze en jessEm. Gereedschappro.nl heeft ze. Tot mijn verbazing is incra de goedkoopste (indien verkrijgbaar) en die hebben ook de meeste modellen. Je kunt ook kijken bij dieter schmidt feine werkzeuge De goedkope modellen zijn meestal onnauwkeurig en niet af te stellen in de sleuf van de zaag. Er zijn trouwens ook verstekbakken die dit allemaal kunnen (incra) helaas een forse prijs. Je kunt tegen geringe kosten een slede zelf maken er staan veel filmpjes op het www
 

TonP

Actieve deelnemer
31 mei 2020
346
126
Inca 1000HD is een mooie. Zal hem maar voor de kerst vragen. Weinig leverbaar van Inca op het moment...

zijn alle sleuven van zaagtafels gestandaardiseerd qua afmeting? Ik heb een UK made machine. Zou de Inca daar op passen. Wat is de “normale” maat van de sleuf?
 

emy

Actieve deelnemer
9 okt 2013
111
0
Medelid Hooked on wood heef hier een mooi filmpje over gemaakt en was verbaast over de kwaliteit.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.