zaagas aankopen

kclemen

Actieve deelnemer
20 jan 2013
222
0
Hoi!

Voor mijn zelfbouw zaagtafel ben ik op zoek naar een zaagas zoals op bijgevoegde foto.
Ik heb reeds heel wat afgezocht, maar kan dit niet terugvinden in Nederlandstalige webshops.

Zouden jullie mij de juiste richting kunnen opsturen?

64649-d9a0b82f3706e13a6fee7a6e9b5356cf.jpg
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.136
2.624
Die dingen staan vaak op marktplaats, maar dan zit het gietijzeren lagerhuis er nog om. Waar zijn deze plaatjes van?
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.136
2.624
Ik had het filmpje al snel gevonden. Dit is dus een as voor een delta zaagtafel. Als je dus zo'n as wil, moet je die dus bij delta bestellen. De lagers zijn zeer waarschijnlijk inch maten. Laat even zien wat je aan het bouwen bent en hoe je gedacht had een zaagas te plaatsen. Linkse of rechtse schroefdraad?
 

kclemen

Actieve deelnemer
20 jan 2013
222
0
Heren, beide bedankt voor jullie reply.

Op dit moment ben ik slechts in een 3d sketch fase van de tafelzaag, dus ben nog volledig vrij mbt opbouw.
Het idee is om een open vorm toe te passen van de advertentie die Superkees hier geplaatst heeft.
Dus het gebruik van 2x staand lagerhuis, waar de as doorgestoken wordt.
 

MartijnEHV

Actieve deelnemer
22 jan 2018
353
183
Eindhoven
Misschien niet specifiek voor dit onderdeel, maar in het algemeen: kruis.nl verkoopt allerlei onderdelen voor machines, en op hun website hebben ze vaak de tekeningen met onderdeel nummers van bestaande modellen. Super handig, al was het maar om de naam van een onderdeel te vinden zodat je daarna iets soortgelijks kan zoeken.

Daarnaast: dat klinkt heel interessant, zelfbouw zaagtafel! Ik hoop dat je hier je ontwerp en vooral de uitvoering gaat delen met foto's!
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.136
2.624
Zo'n as als van superkees heeft het voordeel dat hij een kleine lager diameter heeft, zodat je om wat zaaghoogte over te houden, geen heel groot zaagblad hoeft te monteren. En ze komen vaak al met de zaagflenzen en een poelie. Y blokken nemen veel ruimte in.
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.075
414
Heren, beide bedankt voor jullie reply.

Op dit moment ben ik slechts in een 3d sketch fase van de tafelzaag, dus ben nog volledig vrij mbt opbouw.
Het idee is om een open vorm toe te passen van de advertentie die Superkees hier geplaatst heeft.
Dus het gebruik van 2x staand lagerhuis, waar de as doorgestoken wordt.
Waarom wil je specifiek een open vorm toepassen?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.