Youtube heroes

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Mijn helden zijn.

Drew Fischer van Fischer's Shop op youtube.
Droge humor en leuke projecten.

Andrew klein met al zijn uitvindingen.

Bents woodworking.

En natuurlijk This Old Tony voor het niet woodworking gedeelte.
Wat een vent is dat zeg.
Echt te grappig.
 

Nico Kliko

Actieve deelnemer
14 dec 2014
423
30
Nijmegen
Klopt t dat Ishitani Furniture er nog niet bijstaat? Net even snel gekeken.
Mooi massieve meubels, Japanse oude houtbewerking technieken gecombineerd redelijk oude degelijke machines.

 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
707
Enschede, Twente
Klopt t dat Ishitani Furniture er nog niet bijstaat? Net even snel gekeken.
Mooi massieve meubels, Japanse oude houtbewerking technieken gecombineerd redelijk oude degelijke machines.


Ja, die is echt goed. D’r is ook een collega van hem in Korea die vergelijkbaar goede filmpjes maakt:
Kobeomsuk furniture
Jammer genoeg niet vaak een post van hem.
 
  • Leuk
Waarderingen: klaas0639

Nico Kliko

Actieve deelnemer
14 dec 2014
423
30
Nijmegen
Ja, die is echt goed. D’r is ook een collega van hem in Korea die vergelijkbaar goede filmpjes maakt:
Kobeomsuk furniture
Jammer genoeg niet vaak een post van hem.

Thanks, vandaag ook deze collega van hem gevonden
 
  • Leuk
Waarderingen: klaas0639

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.620
686
Antwerpen
Klopt t dat Ishitani Furniture er nog niet bijstaat? Net even snel gekeken.
Mooi massieve meubels, Japanse oude houtbewerking technieken gecombineerd redelijk oude degelijke machines.
ter info: omdat er al bijna een jaar niks meer van Ishitani gepost was op YT, ben ik gaan zoeken naar info. Op zijn FB account is er echter nog een recente update, dus gewoon geduld hebben :(
 

alexandervanbaelen

Actieve deelnemer
31 jul 2019
83
23
Hoeilaart
Hey allemaal,

Ik zelf geniet ook echt van de videos van Ishitani, zowel van zijn techniek als de filmstijl. Beide zijn zeer rustgevend en van een uiterst hoog niveau. Ook leuk dat hij niet praat :) Jammer dat hij zo weinig post.

Daarbij heb ik hier de volgende namen nog niet gezien:

Samuel Mamias: Misschien voor vele niet interessant omdat het franstalig is. Deze ex wiskunde leraar is voor mij echt een inspiratiebron. Hij werkt super secuur en evolueert continue. Volg bv ooit eens zijn serie waar hij een prachtige binnentrap maakt, echt straf werk!

Olivier Verdier: Ook hij is franstalig dus wederom misschien niet handig. Hij is iets meer voor het bruttere, simplere werk ivm Samuel, maar het is daarom allemaal iets toegankelijker voor een leek als ik. Hij heeft veel leuke tips.

Andere die ik wel leuk vind zijn:
Blacktail Studio (veel epoxy)
ManorWood
Bourbon Moth Woodworking (erg grappig)
3x3 Custom (zeer creative en inventieve dame!)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: 3xtr3m3
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Een duit in het zakje, in aanloop van het zelf maken van een grote kast: Freebird Interiors.

5-mans Bedrijfje in Engeland gerund door Alistrair. Bedrijfje maakt eigenlijk alleen maar inbouwkasten, geen meubelwerk etc maar gaat daardoor vaak net even iets dieper in de materie.

 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.620
686
Antwerpen
Voor diegene die 3x3 customs leuk vinden, is April Wilkerson ook een aanrader:
April Wilkerson youtube
Op History channel presenteren Tim Allen en Richard Karn (allebei van de serie Home Improvement: “Tim, the Toolman Taylor“, “more power” en waar Pamela Anderson haar intrede deed in de showbiz. Oh, al die goede herinneringen ....) een programma waar April de resident expert mag spelen. Het programma heet “Assembly required”.
Woensdagavond om 21:30
 

clemenules

Nieuw lid
26 sep 2018
6
0
EDIT Al lang genoemd, zie nu pas dat dit een draadje van een paar jaar oud is)

Samurai Carpenter (check die werbankvid. Maakt mooie dingen)
Matt Estlea, heeft oa mooie series met uitleg basisvaardigheden
 
Laatst bewerkt:

3xtr3m3

Actieve deelnemer
19 sep 2020
143
29
Antwerpen

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.