Wouterst stelt zich voor

Wouterst

Actieve deelnemer
31 mei 2022
303
125
Boxtel, Noord-Brabant
Goedeavond!

Na enkele weken hier veel gelezen/geleerd te hebben en bij enkele van mijn vragen fijn op weg ben geholpen, zal ik me ook maar eens voorstellen.

Mijn naam is Wouter, 32 jaar oud, met vriendin en dochtertje van 9 maanden oud.
Afgelopen jaar heb ik met een burn-out thuis gezeten en wilde er graag een hobby bij hebben. Heb altijd interesse gehad in ‘maken’, maar zonder handige ouders of omgeving heeft het tot nu geduurd voor ik er echt in duik.

Ik ben beginnend houtbewerker; het meeste wat ik weet komt door het ‘uitspelen’ van YouTube tijdens de vele vele uren dat ik met een slapende baby op de arm op de bank zat.

In mijn vorige baan was ik houtinkoper voor een grote pallet producent en ontdekte toen dat ik hout een erg interessante en leuke materie vond. Alleen de geur al! In die functie veel houtzagerijen mogen bezoeken, wat ik altijd het leukste gedeelte heb gevonden.

In december start ik met een basiscursus meubelmaken bij Mathijs Heijkers in Boxtel. Hierdoor hoop ik mijn basiskennis op te bouwen in plaats van de flarden aan kennis die ik nu heb.
 

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
910
765
Nootdorp
Goedenavond Wouterst!

vergeet vooral niet te genieten als je een slapende baby op je arm hebt liggen. Die tijd is zo voorbij. Veel plezier met de cursus meubelmaker.
 
  • Leuk
Waarderingen: rmenkveld en Wouterst

Wouterst

Actieve deelnemer
31 mei 2022
303
125
Boxtel, Noord-Brabant
Welkom,
Ik heb mijn meubelmakers diploma jaren geleden gehaald
maar merk wel dat je tegenwoordig veel kunt leren van you tube.
En van het forum komen ook geregeld mooie tips en trucs.

Gr, Edwin

Inderdaad! Lastige was wel het verwachtingspatroon. Vaak wordt op YouTube het vele schuren en minutieus afstellen van machines overgeslagen in de filmpjes, zodat je denkt snel klaar te kunnen zijn.

Goedenavond Wouterst!

vergeet vooral niet te genieten als je een slapende baby op je arm hebt liggen. Die tijd is zo voorbij. Veel plezier met de cursus meubelmaker.

De eerste 6 maanden wilde ze dag én nacht alleen in onze armen slapen. Dan is het niet meer alleen maar fijn :p
Nu is het inderdaad weer leuk als ze in mijn armen in slaap valt!
 
  • Leuk
Waarderingen: Nieske93

Boktor026

Actieve deelnemer
1 sep 2016
580
156
Inderdaad! Lastige was wel het verwachtingspatroon. Vaak wordt op YouTube het vele schuren en minutieus afstellen van machines overgeslagen in de filmpjes, zodat je denkt snel klaar te kunnen zijn.



De eerste 6 maanden wilde ze dag én nacht alleen in onze armen slapen. Dan is het niet meer alleen maar fijn :p
Nu is het inderdaad weer leuk als ze in mijn armen in slaap valt!
Bij frezen niet zelden 50min instellen en 10min frezen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wouterst

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.