Workshop machines

Fosj

Nieuw lid
24 nov 2019
6
0
Hallo allemaal,

Ik heb langere tijd gekeken naar vele filmpjes en ben begonnen met het herstellen van een oude moestuintafel en toen een kast.
Nu wil ik graag ook zelf dingen gaan maken.

Zijn er ergens workshops waar je in een dag of een paar bijeenkomsten leert omgaan met machines en houtbewerking?

Of een plek waar je kunt kijken hoe machines werken of ermee kunt oefenen onder begeleiding?

Alvast bedankt voor de info

Groet Tijs
 

Fosj

Nieuw lid
24 nov 2019
6
0
Dankjewel Charel09
Ik heb daar al naar gekeken, maar ivm mijn werk is het heel lastig om een vaste avond in de week vrij te plannen voor 10 weken.

Ik ga kijken of ik dat volgend jaar miss wel kan regelen
 

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.590
540
Steenbergen, Noord Brabant
Kijk eens bij Passen en Meten (Voorst), als de afstand geen probleem hoeft te zijn. Bert geeft workshops machinaal houtbewerken (2 dagen). Dan leer je de basis hoe om te gaan met de stationaire machines (Formaat zaag, vlak/vandiktebank, lintzaag.)
 

MartijnEHV

Actieve deelnemer
22 jan 2018
353
183
Eindhoven
https://www.werkplaatswerk.nl/ zit onder andere in Eindhoven. Hebben aardig wat machines staan om mee te spelen. Geen echte cursussen dus voor hulp ben je afhankelijk van het enthousiasme van anderen.
Ik ben er zelf nog nooit geweest, wel in een ander land in een soortgelijk concept alle hulp gekregen die ik nodig had
 

Fosj

Nieuw lid
24 nov 2019
6
0
dankjewel MartijnEHV.

ik zal er zeker eens naar kijken. Misschien is het voor nu nog wat te uitbundig, omdat ik net pas kom kijken.

https://www.werkplaatswerk.nl/ zit onder andere in Eindhoven. Hebben aardig wat machines staan om mee te spelen. Geen echte cursussen dus voor hulp ben je afhankelijk van het enthousiasme van anderen.
Ik ben er zelf nog nooit geweest, wel in een ander land in een soortgelijk concept alle hulp gekregen die ik nodig had
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.