Woodworking.nl Challenge 2022 Uitslag

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Dit jaar opnieuw een uitdaging, een challenge!

De jury is weer dezelfde, waarvoor al vast dank en bewondering. Onze forumleden Henk H, Kor kies voor hout en Hemski.

De regels zijn min of meer ongewijzigd:

  • in basis 4 categorieën, houtsnijden, houtdraaien en werkstukken-kleine meubels en werkstukken-overige.
  • werkstukken moeten draagbaar zijn.
  • materiaal keuze vrij, misschien wel leuk om bij het werkstuk te vermelden wat de materiaalkosten (incl. afwerken) geweest zijn. Een stuk ebben wat je krijgt zou bij de houthandel wel b.v. 40 euro kosten... of 20 kg epoxy oid, bladgoud verzin het maar.
  • van alle deelnemende werkstukken is een kleine bouwbeschrijving met foto's en eventueel filmpje te zien op het forum in de bijbehorende rubrieken
  • Meerdere inzendingen per deelnemer mogelijk.
  • onafhankelijke jury, een deelnemer die zich niet goed behandeld voelt krijgt de kans bij een klachtencommissie zijn verhaal te doen en eventuele revanche.
  • Leuke prijzen per categorie en een forumpublieksprijs via een poll op het forum
  • Deelnemers moeten bereid zijn hun werkstuk enige tijd ter beschikking te stellen voor de jury en om ten toon te stellen (waarover nog geen invulling is....)
  • Deelnemers krijgen eeuwige roem in een aparte galerij of rubriek op het forum.
  • Meedoen doe je door je inzending op het forum te zetten tot Koningsdag 2022.
  • Bekendmaken uitslag eind april 2022.

Heb je vragen of opmerkingen, stel ze in deze rubriek.

Ik kijk weer uit naar de vele mooie inzendingen en neem ons vooral mee met het maken van je werkstuk dmv foto's een filmpje etc.

Veel succes,

jaap
 
Laatst bewerkt:

boudewijn_de_bouwer

Actieve deelnemer
3 jun 2021
293
116
Zuid Holland
Als je je werkstuk tee beschikking wil stellen aan de jury moet dat voor eind april (uitslag) gebeuren. Maar je kunt tot 27 april aangeven dat je meedoet. Maak je het dan niet heel krap?

Leuk initiatief overigens :)
 
  • Leuk
Waarderingen: ornament

BossyRangs

Post veel
30 nov 2015
1.495
343
Torhout, België
Ik ben nog bezig met de werkplaats maar als ik zie welke stukken de vorige keer gewonnen Zou hebben ga ik dit jaar niet eens meedoen, op dat niveau zit ik nog niet :ROFLMAO:.
Zou het geen idee zijn om ook een beginnerscategorie te maken? Je zou kunnen zeggen dat die enkel toegankelijk is voor mensen die minder dan 2 jaar met houtbewerking bezig zijn. Is dan natuurlijk wel op eerlijkheid gebaseerd.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Das mooi , ik zal es kijken of ik iets kan verzinnen.
Ik neem aan dat het een algemene categorie word?
Houtdraaien en snijden kan ik niet :LOL:.
Er zijn veel meer beginners die dat niet kunnen (en vele andere ook niet) Dat is dus geen argument.
Er zijn echter geen verplichtingen dus begin met wat je wil. Houtsnijden heb ik voor het laatst gedaan in de vijfde klas lagere school. Dus ik kan het ook niet.
 

Rdl

Post veel
7 okt 2021
954
388
hilversum
Er zijn veel meer beginners die dat niet kunnen (en vele andere ook niet) Dat is dus geen argument.
Er zijn echter geen verplichtingen dus begin met wat je wil. Houtsnijden heb ik voor het laatst gedaan in de vijfde klas lagere school. Dus ik kan het ook niet.
Ik snap em,
Was meer vanwege de categorieën voor gevorderden.
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Persoonlijk vind ik de Uitdaging 2022 beter als de Challenge 2022 we zijn tenslotte een nederlands talig forum

Is.voor de uitdaging een indeling beroepsmatig (prof houtberewerker ) en hobbyist ook niet te rechtvaardigen. (wordt het wel misschien een tikkie ingewikkeld )of.............
 
  • Leuk
Waarderingen: knotwilg en ZotVanHout

HoutNerveus

Actieve deelnemer
8 mei 2020
305
430
28
Delft
vanbart.weebly.com
Ik vind beginner/gevorderde/prof/amateur allemaal nogal vage onderscheidingen. Het is allemaal zo relatief... als je professioneel kasten in elkaar zet wil dat nog niet zeggen dat je ook het fijne houtbewerken beheerst. En iemand die elk vrij uur in de schuur staat en allerlei cursussen doet, leert meer in twee jaar dan de zondagmiddag klusser die in een jaar een enkel kistje in elkaar zet.

Overigens wel harstikke leuk dat de challenge al weer opgezet is en er duidelijke plannen voor deadlines en jureren zijn!

Wat ik vorige keer wel miste was een publieksprijs. Misschien leuk om dat dit keer ook mee te nemen!
 
  • Leuk
Waarderingen: hartvoorhout.jouwweb.nl

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.