Woodworking.nl Challenge 2022 Uitslag

ad.vanholten

Actieve deelnemer
15 aug 2012
192
107
Middelharnis
Zou het geen idee zijn om ook een beginnerscategorie te maken? Je zou kunnen zeggen dat die enkel toegankelijk is voor mensen die minder dan 2 jaar met houtbewerking bezig zijn. Is dan natuurlijk wel op eerlijkheid gebaseerd.
Ik mag mezelf dan winnaar noemen in de categorie werkstukken vanaf de werkbank, maar ben in het dagelijks leven hoofd administratie en heb totaal geen opleiding in houtbewerken gehad. Het meeste wat ik maak zijn praktische dingen in en om het huis. Ik 'produceer' soms maanden niets. Waar ik nu mee gewonnen heb is een van de weinige echt 'hoogstandige' houtbewerkings producties, dus ja wanneer ben je beginneling? Sommigen zitten 3 avonden per week in de werkplaats anderen, waaronder ondergetekende slecht op een ' gestolen' zaterdagmiddag....:giggle:
(Overigens prima hoor om een beginnerscategorie te maken....(y))
 
  • Leuk
Waarderingen: MartijnEHV

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Haha lastige discussie, ben ik een beginner of een zeer ervaren prutser, dat is voor de jury moeilijk vast te stellen. Ik herken wel dat het nivo hier zo hoog ligt dat ik weet dat ik niet voor de prijzen kan strijden. Maar dat is voor de meesten ook niet het doel!
Dat je niet mee kan met de prijzen is maar de vraag. Als je meedoet kan je winnen. Anders nooit. Verder denk ik dat we de indeling aan de jury moeten overlaten. Ook moeten we accepteren dat het nooit voor iedereen werkt.
 
Ik probeer ook weer mee te doen maar waar mee moet ik nog even een nachtje over slapen.
Het doel is om elkaar te motiveren en te delen in het ontstaan van een werkstuk.
Wat iedereen gemerkt heeft is dat er heel veel wordt mee gelezen, men is echt geintresseerd hoe het gehele proces verloopt.
Niet alleen de complimenten maar zeker ook de opmerkingen en/of het commentaar wordt zeer gewaardeerd.

Wat ik persoonlijk lastig vond is om er bij na te denken dat voordat je wat gaat doen foto's moet nemen. Te veel is prettiger dan te weinig. Probeer er een mooi verhaal van te maken zodat het een plezier wordt om te lezen.

Edwin
 
Laatst bewerkt:

Handtools only

Actieve deelnemer
3 nov 2018
688
717
de buurt van den bosch
Ik mag mezelf dan winnaar noemen in de categorie werkstukken vanaf de werkbank, maar ben in het dagelijks leven hoofd administratie en heb totaal geen opleiding in houtbewerken gehad. Het meeste wat ik maak zijn praktische dingen in en om het huis. Ik 'produceer' soms maanden niets. Waar ik nu mee gewonnen heb is een van de weinige echt 'hoogstandige' houtbewerkings producties, dus ja wanneer ben je beginneling? Sommigen zitten 3 avonden per week in de werkplaats anderen, waaronder ondergetekende slecht op een ' gestolen' zaterdagmiddag....:giggle:
(Overigens prima hoor om een beginnerscategorie te maken....(y))
Winnaars gaan automatisch door naar de professionele houtbewerkers:);)
 

Ambidexterity

Actieve deelnemer
Challenge heeft veel meer kracht dan uitdaging.
Dit is alleen mijn mening, niet om een discussie los te maken ;-) (niet mij gelijk op de pijnbank gooien)

Wel een leuk project, ik zal het zeker volgen. Ik ga niet mee doen, ik kan me niet meten met de grote meesters hier (y)
Er komen werkelijke mooie kunststukken hier soms voorbij.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Challenge heeft veel meer kracht dan uitdaging.
Dit is alleen mijn mening, niet om een discussie los te maken ;-) (niet mij gelijk op de pijnbank gooien)

Wel een leuk project, ik zal het zeker volgen. Ik ga niet mee doen, ik kan me niet meten met de grote meesters hier (y)
Er komen werkelijke mooie kunststukken hier soms voorbij.
Ja en waarom denk je dat er een groep beginners bij komt?;)

En een discussie is goed mits we elkaar in waarde laten. Ik begrijp dat we veel engelse termen overnemen. Ik heb wat ervaring met commerciële uitingen. Waar ook rekening mee gehouden moet worden is de doelgroep.
Als ik de laatste opendag overzag : een groot grijs gehalte. En daar is de verengelsing nog niet doorgedrongen.
Dan mag ook de vraag gesteld worden zitten er veel van deze leeftijdsgroep op dit forum.
En als ik dan de taalkundige toevoegingen van onze belgische collega's bekijk dan zijn die erg goed in het kiezen van nederlandse woorden.
By the way ik vind challenge ook beter klinken :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Laatst bewerkt:

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
Dit jaar opnieuw een uitdaging, een challenge!

De jury is weer dezelfde, waarvoor al vast dank en bewondering. Onze forumleden Henk H, Kor kies voor hout en Hemski.

De regels zijn min of meer ongewijzigd:

  • in basis 4 categorieën, houtsnijden, houtdraaien en werkstukken-kleine meubels en werkstukken-overige.
  • werkstukken moeten draagbaar zijn.
  • materiaal keuze vrij, misschien wel leuk om bij het werkstuk te vermelden wat de materiaalkosten (incl. afwerken) geweest zijn. Een stuk ebben wat je krijgt zou bij de houthandel wel b.v. 40 euro kosten... of 20 kg epoxy oid, bladgoud verzin het maar.
  • van alle deelnemende werkstukken is een kleine bouwbeschrijving met foto's en eventueel filmpje te zien op het forum in de bijbehorende rubrieken
  • Meerdere inzendingen per deelnemer mogelijk.
  • onafhankelijke jury, een deelnemer die zich niet goed behandeld voelt krijgt de kans bij een klachtencommissie zijn verhaal te doen en eventuele revanche.
  • Leuke prijzen per categorie en een forumpublieksprijs via een poll op het forum
  • Deelnemers moeten bereid zijn hun werkstuk enige tijd ter beschikking te stellen voor de jury en om ten toon te stellen (waarover nog geen invulling is....)
  • Deelnemers krijgen eeuwige roem in een aparte galerij of rubriek op het forum.
  • Meedoen doe je door je inzending op het forum te zetten tot Koningsdag 2022.
  • Bekendmaken uitslag eind april 2022.

Heb je vragen of opmerkingen, stel ze in deze rubriek.

Ik kijk weer uit naar de vele mooie inzendingen en neem ons vooral mee met het maken van je werkstuk dmv foto's een filmpje etc.

Veel succes,

jaap
Is eind/halverwege mei niet beter voor de uitslag, heeft de jury nog de mogelijkheid om de werkstukken te bekijken. Want Koningsdag is 27 april en dan 3 dagen is het afgelopen.

Zou ook zeggen geef voor eind februari aan of je mee wilt doen hier mee dan hebben jullie ook een idee hoeveel aanmeldingen er zijn.

Publiek/forum stemmen zou ik via een Google form doen, kan je de 3 categorie doen en op elke 1 stem uitlaten brengen met zonodig een toelichting. Kan zonodig dit opzetten indien dit gewenst is.

Tevens is het niet een idee om hierna een Challenge te doen met verplichte dingen , zoals een zwaluwstaart verbinding, een voetje aan een draaiwerk, en dat iedereen gewoon een eigen ontwerp er mee maakt.
 
Laatst bewerkt:

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Ik kijk ook wel eens op het Het BBQ Genootschap hier hebben ze maandelijks een "wedstrijd" waar de leden dan hun stem op uitbrengen. Volgens mij draait dat forum op gelijke software de layout is in ieder geval nagenoeg gelijk.
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
848
63
Thuis
Leuk dat er weer een uitdaging is, helaas heb geen tijd om mee te doen. De deadline is helaas te dichtbij :(
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.