Woodworking.nl niet of slecht bereikbaar

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Vanmiddag en vanavond is ons aller forum woodworking.nl slecht of niet bereikbaar. Ons forum draait op een eigen server in een Duits datacenter, maar de domeinnaam woodworking.nl is ondergebracht bij provider Hostnet. Hostnet is het slachtoffer van een DDOS aanval op hun dns servers en daar zijn/waren wij ook pineut van. Excuses voor de overlast. Meer info via deze link.

jaap
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Was de hele avond onbereikbaar, ik kan er nu pas weer in. Je zit in no-time weer op normale aantallen denk ik, Jaap.

Groet, Rob.
 

jjjlll

Actieve deelnemer
<Verhuis je domeinnaam naar Antagonist. Betrouwbaar en serviceminded. Kan ik van Hostnet niet zeggen. Dat kon ook wel eens de reden van de DDOS attack zijn.>

DDOS heeft helaas niet alleen met betrouwbaarheid te maken.
Je kunt wel stellen dat kleinere providers minder last kunnen hebben van DDOS aanvallen omdat de impact kleiner is.
 

pme001

Actieve deelnemer
25 apr 2010
181
1
www.houtdraaiatelier.nl
<Verhuis je domeinnaam naar Antagonist. Betrouwbaar en serviceminded. Kan ik van Hostnet niet zeggen. Dat kon ook wel eens de reden van de DDOS attack zijn.>

DDOS heeft helaas niet alleen met betrouwbaarheid te maken.
Je kunt wel stellen dat kleinere providers minder last kunnen hebben van DDOS aanvallen omdat de impact kleiner is.

Ik denk eerder dat die DDOS aanval is ingezet door een klant die zich belazerd voelde. Antagonist is geen kleintje.
Als ik m'n tekst nog eens doorlees begrijp ik je reactie. Maar bij het horen van de naam Hostnet gaan bij mij alle stekels omhoog.
Ik stop met de discussie, anders krijg ik nog een ban aan m'n broek en daar is dit forum véél te gezellig voor.
Voor details liever PB

Peter
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Hallo Jaap,

Gisterenavond was het forum met horten en stoten weer even niet/wel bereikbaar (dit ter info)
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
@Toxiq, klopt, mijn andere sites en ook die van Hostnet waren niet of slecht bereikbaar; zie ook status.hostnet.nl. Hieronder de tekst van een mailtje van Hostnet over de situatie vrijdag.

jaap

Hostnet doelwit van zware DDoS-aanvallen


Zoals u wellicht heeft gemerkt, zijn verschillende diensten van Hostnet gisteren en vannacht niet of verminderd bereikbaar geweest. De oorzaak was een reeks zware 'Distributed Denial of Service (DDoS)'-aanvallen. De verstoring vond plaats van donderdag 12.45 uur 's middags tot vrijdag 6.30 uur 's ochtends. Op dit moment zijn alle diensten weer volledig en optimaal bereikbaar.

Ondanks dat DDoS-aanvallen niet zijn te voorkomen, betreuren wij dat we de gevolgen van deze aanval voor onze klanten niet volledig weg hebben kunnen nemen. Onze technici hebben direct actie ondernomen en blijven hard werken om de impact van dit soort aanvallen te minimaliseren.

Wij bieden onze oprechte excuses aan voor het eventuele ongemak dat u heeft ervaren. Mocht u naar aanleiding van deze e-mail nog vragen hebben, dan vernemen wij dat graag van u.

Met vriendelijke groet,
Hostnet bv
Veelgestelde vragen over de DDoS-aanval

Wat is een DDoS-aanval?
Misschien heeft u erover gehoord in het nieuws. De laatste tijd worden zowel grote als kleine partijen getroffen door DDoS-aanvallen. Bij een dergelijke aanval wordt een server bestookt met extreem veel dataverkeer. Aanvallers misbruiken een groot aantal computers om heel snel en tegelijkertijd verzoeken te sturen naar de servers die zij als doelwit hebben. Hierdoor kunnen diensten niet of beperkt functioneren. DDoS-aanvallen zijn helaas niet te voorkomen. De enige mogelijkheid is om de effecten van de aanval zo klein mogelijk te houden en zo de schade te beperken.

Hoe houdt Hostnet u op de hoogte in dit soort situaties?
Tijdens een dergelijke verstoring houden wij u op de hoogte via status.hostnet.nl. Op deze pagina kunt u zien welke diensten functioneren. Ook geven we hier uitleg over de verstoring en plaatsen we updates over de stand van zaken. Daarnaast communiceren wij een verstoring via ons Twitter-account @Hostnet_Webcare. Als u op de hoogte wilt blijven van de stand van zaken, raden wij u aan dit Twitter-account te volgen.

www.hostnet.nl Contact
KvK registratie: 34130993
 
Laatst bewerkt:

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Snap nooit waarom sommige gameserver providers wel een ddos kunnen blokkeren/rerouten en website hosters niet.
Simpele instellingen in een router/firewall netwerk, met een instelling dat je per ip adres maar 3 keer kunt connecten doet al heel wat, het enigste wat dan gebeurt is dat de pingtijden wat omhooggaan.
Maar ja bij gameservers gebeurt dat ddossen al meer dan 10 jaar :p
 
A

Athanor

Guest
Ik heb de hele dag al weer flinke wachttijden bij het bekijken van het forum, steken de problemen weer de kop op?


Fons

- - - Updated - - -

Ik heb de hele dag al weer flinke wachttijden bij het bekijken van het forum, steken de problemen weer de kop op?


Fons
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.