Woden 41/2 schaaf uit erfenis

Triek77

Actieve deelnemer
26 jan 2024
533
448
Schouwen-Duiveland
Na het overlijden van mijn vaders oudste broer is afgelopen week door mijn vader het huis leeggemaakt met mijn neef.
Daar kwamen ze een stalen schaaf tegen met opdruk Woden England en 4 1/2.

Omdat ik wel eens wat met hout doe kwam de schaaf met nog een aantal andere gereedschappen naar mij.
Ik heb drie no4 en 1 no 5 schaven in bezit. De 4 1/2 past er mooi tussen. Is ietsje langer dan de 4 maar voornamelijk breder.

Schaaf is goed gebruikt maar niet afgeragt. Schaaf ziet er voor mij als leek compleet uit.

Beitel heeft een slijpbeurt nodig, zool mag wel een schuurpapiertje langs om de roestplek weg te halen.
En verder schoonmaken en netjes maken. Het houten handvat en de knop mag wel een schuurbeurtje hebben en dan een paar laagjes olie of lak.

Veder nog niet echt naar gezocht op internet naar deze schaaf of fabrikant. Ik ga er vanuit dat dit een 13 in een dozijn schaaf is en geen gouden eenhoorn 😝😝😝

Edit:
Linkje naar wat gegevens wat ik vond zojuist op internet. Weet nu al wel dat de schaaf ergens tussen 1956 en 1961 is gemaakt als ik het goed gezien heb.

En dan nog een paar foto’s om het leuk te maken.
IMG_4171.jpegIMG_4172.jpegIMG_4170.jpegIMG_4174.jpegIMG_4173.jpegIMG_4175.jpeg

Laatst bewerkt:

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.551
903
Niet te veel aan poetsen, alleen aanpakken wat de functie belemmert. Dan heb je een bruikbare schaaf én de herinnering.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.