Vandaag is de diamantafritser binnengekomen, natuurlijk kon ik het niet laten om gelijk even een klein stukje te proberen, maar 2 tellen zie je al een verschil. Maar ook redelijk wat stof, ik had er een stofzuiger bij, maar dat vangt niet voldoende af. Zaterdag schuif ik de machine even naar buiten om het af te maken, maar ik ben al blij met de 2 seconde resultaat.
Ik heb maar gelijk een lapping disc mee besteld om mijn wetsteen weer vlak te maken, dit was kinderlijk eenvoudig, de wetsteen is inmiddels weer strak en glad voor gebruik.
Ook heb ik maar eindelijk een Veritas Mk. II mee besteld, ik had dus iets wat groeven getrokken in de wetsteen, van het weekend als mijn witte steen weer vlak is ga ik gelijk al mijn beitels aanpakken, ik ben zeer benieuwd hoe dit gaat uitpakken.
Het aanleg gedeelte op mijn slijpmachine heb ik een beetje op het oog de hoek afgesteld. Nu zit ik te kijken naar een digitale hoekmeter, zo'n vierkant blokje bedoel ik. Is er nog iets waar ik naar moet kijken, welke merk is goed of maakt het allemaal niet zo'n verschil?