Witte Europese eik te koop 27 & 38mm

den_buffel

Nieuw lid
16 jul 2014
7
0
Ik kan witte Europese eik aanbieden.
Zowel nat als gedroogd tot 8%.

Wij gebruiken in ons meubelfabriek de stukken van de boom die onbereikbaar zijn door de fineermessen. Hierdoor is dit dus hout van een enorm hoge kwaliteit en structuur. + zonder noesten

Op foto zie je enkele voorbeelden van de pakken + een foto van 2 geschaafde planken.

Het hout kan zowel geschaafd als ongeschaafd geleverd worden.

38 mm balken zijn 138 mm breed en 2800mm+ lang
27mm zijn stamelen van 2800mm+ lengte. Dit kan eventueel bekantrecht worden.

Prijzen beginnen vanaf 1500€. Minimum afname is 1m3





 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Beste Den_Buffel,

Welkom op het forum.
Mooi hout is altijd welkom, maar een minimale afname van 1m3 en beginnen bij € 1.500,- (ex. B.T.W.?) is voor dit forum iets te veel.
De meesten (zeker 98% van de bezoekers) is op hobbymatige wijze bezig met hout.

Ik vind eiken een heerlijke houtsoort om mee te werken, maar veel meer dan 1 of 2 planken heb ik niet nodig.
Daarnaast zal mijn vrouw het niet op prijs stellen als ik een kuub eiken in de tuin opsla.

Is het wellicht een optie om voor de leden van het forum een 'per plank' prijs te hanteren.

Groeten, Raymond
 

den_buffel

Nieuw lid
16 jul 2014
7
0
Hey Raymond

Ik zou jullie graag verder willen helpen met enkele plankjes. Maar het probleem is dat hier dan zoveel tijd in gaat kruipen dat ik haast met niets anders meer bezig ben.

Ik wil eventueel nog wel de minimum naar een halve kuub verlagen. Maar meer kan ik echt niet doen.

Gelieve er wel rekening met te houden dat het hout momenteel nog in de droogkamer moet gedaan worden.

Gr
Dominique
 

woodworkpro

Actieve deelnemer
31 dec 2012
337
0
Voor € 1500 per kuub excl. BTW kan je bij vele houtleveranciers kwaliteits eiken gewoon per plank uitzoeken.
 

borre

Actieve deelnemer
14 jun 2008
538
63
munstergeleen (Lb)
Het schijnt niet mee te vallen om eens een keer aan te geven WAAR e.e.a. te koop is. Als het spul in Friesland ligt ga ik er voor 1500 per kuub niet naar toe rijden vanuit Limburg en kan ik gelijk doorklikken.

Gr Ed
 

Resetter

Actieve deelnemer
20 apr 2013
268
0
Dedemsvaart
4 posts in totaal, geen voorstel topic gemaakt en alle posts gaan over verkoop van eiken..... per kub... op een hobby forum....

Nope.
 
A

Athanor

Guest
Nou ja, hobbyforum....:confused: er is niemand die dat eerder zo gedefinieerd heeft. Het is een houtbewerkersforum, waar zowel hobbyisten aan deelnemen als professionals. Dat is ook wat het zo veelzijdig maakt en kennis mee wordt verspreid. Ieder die zich aanmeldt mag iets in de rubriek te koop zetten. Kritische kanttekeningen bij de dan verstrekte info kun je natuurlijk altijd plaatsen;).


Fons
 

Resetter

Actieve deelnemer
20 apr 2013
268
0
Dedemsvaart
Het grootste aantal bezoekers zullen toch echt hobbyisten zijn, en daarnaast vind ik iemand met 4 posts, die zonder voor te stellen het alleen maar over verkoop heeft van zijn eiken wel een kritische kanttekening waard.

Pro of hobbyist.
 
A

Athanor

Guest
Daarmee blijft het jouw definitie van het forum die je nu nog even van argumenten voorziet;) kritische kanttekeningen om goede informatie te krijgen zijn natuurlijk altijd mogelijk, zoals je aan uit mijn reactie kunt merken:)


Fons
 

Resetter

Actieve deelnemer
20 apr 2013
268
0
Dedemsvaart
Athanor wat wil je nou eigenlijk? Mij constant verbeteren? Om het feit dat ik benadruk dat er iemand hier puur is voor de verkoop en niet het fatsoen heeft zich even voor te stellen?
Of het wel of niet mag boeit me niet zo, maar puur voor de verkoop vind ik het wel zo netjes.

(zo beter jaap?)
 
Laatst bewerkt:
A

Athanor

Guest
Je hebt helemaal gelijk hoor! Afzeiken is een van de laatste dingen die ik hier nastreef op het forum!

Groet van fons
 

koffiedrinker

Actieve deelnemer
12 jun 2008
252
9
Ik geef toe, als hobbiest heb ik op dit moment niet echt interesse in een halve kuub eikenhout.
Maar het is wel interessant. Als ik ooit een groter project wil, dan worden dergelijke hoeveelheden wel interessant.
Wat mij betreft zijn dus ook dit soort post erg welkom.

Wel kan dit bericht beter op de marktplaats gezet worden, maar misschien dat de moderator het nog verplaatst.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Heren, heren, ik lees in alle berichten weer allerlei goede bedoelingen, maar het woord afzeiken gaat me wel iets te ver. Ik ben het er mee eens dat de topic starter zich wel wat uitgebreider voor mag stellen, als hij of zij een serieuze forummer wil zijn.
Om dit te vermijden heb ik al lang geleden naast ons bekende marktplein een commercieel marktplein aangemaakt. Het eerste is bedoeld voor vraag en aanbod voor de forummers onderling en het tweede, het commerciële marktplein is eigenlijk bedoeld voor mensen en/of bedrijven die spullen te koop aanbieden met een winstoogmerk. Maar de regeltjes zijn nog nooit echt gecommuniceerd en het schiet zijn doel nu een beetje voorbij. Ik had gedacht dat adverteerders op dit commerciële deel ook wel een kleine bedrage aan het forum zouden kunnen doen, waarmee het forum ecosysteem wat meer zelfdragend wordt.
Ik heb een heel todo lijstje o.a. m.b.t. ons forum en kom daar binnenkort op terug. Ik ben nog een beetje in vakantie mode :).

jaap
 
Laatst bewerkt:

den_buffel

Nieuw lid
16 jul 2014
7
0
Ik volg dit forum al een geruime tijd.
En heb hier reeds verschillende interessante posts gelezen.
Nu heb ik echter de mogelijkheid om een hogere capaciteit te drogen dus leek het me ook interessant voor de meeste van de forumgebruikers.
Zowel voor een kleine hobbyist of iemand met een hogere productiecapaciteit.

Als ik dezelfde kwaliteit moet gaan kopen in België bij een houthandelaar ben ik snel 2500-3000€ kwijt per kuub, en dan nog niet eens geschaafd of bekantrecht.
Voor onze eigen meubelen tolereren wij geen defecten in het hout en we hebben een maximaal verlies van 30% na schaven en op maat zagen.
Vroeger kocht ik gedroogd eikenhout in aan 900-1000€ per kuub en toen hield ik zelf netto maar een 25-30% van het hout over en de rest was voor de kachel.
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
den_buffel misschien is het handiger als je er een woonplaats of provincie bij zet.
Je bied dus foutloos eiken aan?
 

den_buffel

Nieuw lid
16 jul 2014
7
0
Regio Herentals in belgie.

De 27mm dikke planken hebben maximaal 1-2 noesten van maximum 5mm per lopende meter. Maar 90% van deze planken zijn noest,barst,... Vrij.
Uiteraard kan dit ook 100% foutvrij aangeboden worden. Dit is steeds een kwestie van selecteren.

de 38mm balken zijn allemaal 135mm breed en 95% defect vrij.
 

den_buffel

Nieuw lid
16 jul 2014
7
0
Wel heel even een opmerking voor mensen die eventueel interesse zouden hebben.
ik heb momenteel geen eik liggen
tegen eind september/eerste week oktober heb ik meer liggen. Dit zal dan wel 4-zijdig geschaafd zijn.
Prijs voor 27mm is dan 1900€/m3
en prijs voor 38mm is dan 2000€/m3
voor volledig foutvrij hout. Komt er 250€ bij,

als er mensen interesse hebben in niet geschaafd hout en quasi foutloos dan komt de Prijs op 1500€/m3 voor 27mm en 1600€ voor 38mm. Maar dit zou ik moeten weten voor 3september
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.