In de kantine heb ik advies gevraagd over de aanstaande verbouwing van ons klushuis. Helaas / gelukkig zijn de keukenboeren en badkamerzaken dicht, wat dan te doen in de kerstvakantie?! Aan de slag met stap twee: meubels! We krijgen een wat smaller, langwerpig eetgedeelte, mooi voor een ovale tafel. Eikenhout lag al een poos binnen, 6 dikke planken van 5cm dik, tussen 9 en 40cm breed en 2.80m lang. Scheluw, hartplanken en wat scheuren. Eerst schulpen tot smallere planken

Ik vergeet vaak foto's te maken. In lucifers gezaagd en aan twee kanten gevlakt. Met een lengte van 2.5m een flinke uitdaging, maar in samenwerking met m'n vriendin een fluitje van een cent.

Ongeduldig wachtend, planken door de vandiktebank, en rap een beetje!

Wat een enorm gevaarte.. Wordt de tafel niet veel te groot?! Alles in één set klemmen, alleen in drie delen gelijmd, zodat ze nog net door de van dikte kunnen (max 50cm breed, 3 delen van ongeveer 40cm).

Lijmen deel twee: de uiteindelijke dikte is 40mm geworden.

Ondertussen de passer voor ovalen uitlijnen op een multiplex plaat. Werkt erg mooi! Frees aan de passer vastgemaakt en een "perfecte" ovaal. Perfect omdat ie een beetje haperde door de gleufjes.

Werkstuk uit de klemmen.. Oh boy wat groot...

Ovaal erop en ruw uitzagen. Uiteindelijk is de maat een compromis geworden van haar wensen (1.1x2.2m) en de mijne (1.2x2.4m)

Kopieërring erop en glad maken in 9 gangen..

Helaas wat scheef gegaan met de decoupeerzaag, op het uiteinde.. Grrr

Uiteindelijk past het bij de boekenkast die ik heb gemaakt, daar zit een soortgelijke imperfectie in. En stiekem ook niet zo veel zin om weer een halve dag bezig te zijn met ovaaltje frezen. Dit is mijn signature
Later wat foto's van een ander avontuur: lassen van de pootjes!

Ik vergeet vaak foto's te maken. In lucifers gezaagd en aan twee kanten gevlakt. Met een lengte van 2.5m een flinke uitdaging, maar in samenwerking met m'n vriendin een fluitje van een cent.

Ongeduldig wachtend, planken door de vandiktebank, en rap een beetje!

Wat een enorm gevaarte.. Wordt de tafel niet veel te groot?! Alles in één set klemmen, alleen in drie delen gelijmd, zodat ze nog net door de van dikte kunnen (max 50cm breed, 3 delen van ongeveer 40cm).

Lijmen deel twee: de uiteindelijke dikte is 40mm geworden.

Ondertussen de passer voor ovalen uitlijnen op een multiplex plaat. Werkt erg mooi! Frees aan de passer vastgemaakt en een "perfecte" ovaal. Perfect omdat ie een beetje haperde door de gleufjes.

Werkstuk uit de klemmen.. Oh boy wat groot...

Ovaal erop en ruw uitzagen. Uiteindelijk is de maat een compromis geworden van haar wensen (1.1x2.2m) en de mijne (1.2x2.4m)

Kopieërring erop en glad maken in 9 gangen..

Helaas wat scheef gegaan met de decoupeerzaag, op het uiteinde.. Grrr

Uiteindelijk past het bij de boekenkast die ik heb gemaakt, daar zit een soortgelijke imperfectie in. En stiekem ook niet zo veel zin om weer een halve dag bezig te zijn met ovaaltje frezen. Dit is mijn signature
Later wat foto's van een ander avontuur: lassen van de pootjes!