Wieltjes onder INCA major en INCA lintzaag

AstridS

Nieuw lid
23 aug 2017
8
2
Nijmegen
Hoi, ik ga wieltjes monteren onder mijn originele INCA major en INCA 260 lintzaag tafeltjes. Heeft iemand daar ervaring mee? Mijn plan is om plateau te maken van18mm multiplex met 5 cm opstaande rand van hetzelfde materiaal Ik vroeg me af: Is het nodig om de tafelpootjes helemaal in te sluiten, dwz die opstaande rand af te schuinen? of is dit voldoende? Ik zet er HBM50 kg zwenkwieltjes onder.
Groet, Astrid

Jollenbaas

Actieve deelnemer
21 mrt 2017
95
49
Velserbroek
www.ssrp.nl
Mijn lintzaag (en zelfs mijn draaibankje 210x400) staat ook op een plateau van 22 mm multiplex met daaronder 4 HBM 125mm zwenkwielen met remmen. Erg praktisch en beide machines staan netjes stabiel.

Laatst bewerkt:

Rop66

Actieve deelnemer
27 aug 2020
96
39
Nijmegen
Heb je wel een aan zoiets gedacht? Dan kan de tafel even stabiel blijven als hij nu is :) Dit is toevallig een vvd bankje, maar je ziet het wieltje/idee..

wiel.jpg

AstridS

Nieuw lid
23 aug 2017
8
2
Nijmegen
Rop66, interessant! idee, want zaag staat me nu,met dd HBM125 zwenkwielen met rem, net wat te hoog. Begrijp ik het goed dat je met deze constructie de vvd rechts wat optilt en dan de hele zaak als een soort steekwagentje vooruit rolt? Dank alvast voor je reactie!
Groet, Astrid

Rop66

Actieve deelnemer
27 aug 2020
96
39
Nijmegen
Ja, juist! Je moet dan wel een fatsoenlijke plek hebben om hem vast te pakken (de vvd is nogal zwaar). Ik vond het ook wel handig, ik heb het vaker gezien.
Je kunt aan de linkerkant gaan staan, rechts omhoog trekken en dan idd als een soort steekwagentje rijden en sturen. Gewoon rechtdoor kun je ook rechts gaan staan, hem wat optillen en (een stukje) verzetten.
Daarna staat hij weer stevig op zijn pootjes :cool: . gr Rop

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.