wielen onder kastje

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.276
169
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Ik heb bij ali al 8 van die kogel wielen besteld en ga eerst ff zien hoe dat uitpakt, en gezien ze in een soort klos onder het kastje verstopt worden is een rem ook geen optie.

Ik wacht ff af wat er binnenkomt en dan laat ik het uiteindelijke resultaat nog wel ff zien.
 

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.276
169
Halverwege Utrecht en Amsterdam
zit nog op de wielen te wachten maar kastje is intussen bijna klaar, nog wat schuurwerk hier en daar en dan de klossen met wielen er nog onder, maar ja dan moet je ze wel hebben.
kastje front.jpg
Kastje zij links.jpg
Kastje Zij rechts.jpg
kastje rechts la.jpg

tis leuk om weer eens met Eiken te werken ipv douglas enzo, veel strakker en netter werken. maar het is ook lastiger daardoor.
 
Laatst bewerkt:

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.276
169
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Nee die witte zijkanten waren op dat moment de enige stukken die ik nog over had van 12 mm dik.... :eek:
Later, toen de zwalustaarten al gemaakt waren (dat was de eerste la waarbij ik nog geen vaste afstanden op mijn "jig" had gemarkeerd voor de staarten), had ik geen zin meer om die weer opnieuw te maken.
 

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.276
169
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Nou kreeg ik de vraag om het eiken zo te behandelen, dat het in de zelfde richting gaat kwa kleur van een bestaande tafel, die staat in de was, ik had een rest stukje met Skylt gedaan, maar das wel erg bleek vergeleken met de tafel:

kleur.jpg

Ik heb al gevraagd of ze de andere helft van het proefstukje met was willen insmeren om te zien wat dat wordt.

Als het zou willen lakken wat is dan de beste manier om die kleur te behalen?
 

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.276
169
Halverwege Utrecht en Amsterdam
vandaag eindelijk de wieltjes binnen gekregen en eronder gezet:
20151024_172833.jpg
Vallen bijna niet op en steken ongeveer 10mm onder de klossen uit:
20151024_172859.jpg
Tevens de witte zijkanten lade vervangen, t hoorde gewoon niet:
20151024_093329.jpg
20151024_093410.jpg
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.766
146
Rotterdam
Dat ziet er netjes uit!
Hoe is het als alle laatjes tegelijk open staan? Valt het kastje dan niet om naar voren?
 

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.276
169
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Dat ziet er netjes uit!
Hoe is het als alle laatjes tegelijk open staan? Valt het kastje dan niet om naar voren?

Oh zeker weten, tenminste alles leeg nog wel, maar ook dat is aangegeven en werd beantwoord met, maar dat gebeurt nooit.... Daarnaast als de onderste lade helemaal open is kantelt hij ongeveer 25 graden voor hij de grond raakt maar dat is toch teveel voor de TV dat is zeker.
Ik heb ook gezegd dat een stevig stukje staan aan de achteronderkant dat wel kan verhelpen. maar de TV voet vond ik ook wel redelijk zwaar.

Dank allen voor de reacties, ik vond het leuk om weer met eiken te werken, is toch heel anders behandelen dan het zachte hout waar ik de laatste tijd nogal mee bezig ben geweest.

Groet, fantic.

PS @lemen, ik heb de kleine la toch maar opnieuw gemaakt...
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.