Wielen combinatiemachine Robland NLX310

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.202
1.977
Klein-Brabant, Vlaanderen
Heb jij dan wel ervaring met het verplaatsen van het geheel met een palletwagen?
misschien maai ik het gras voor de voeten van koenraad weg ;-)
mijn historisch 2de machine was een combinatie van zaag+frees en vlak+vandikte die met bouten aan mekaar stond
ze werd in aparte delen met een palletwagen binnengerold omdat dit nu eenmaal het eenvoudigste was
dat betekent dat het geheel ook met een palletwagen verplaatst kan worden, want de enige voorwaarde is dat die er onder kan
als die nlx310 uit 2 delen bestaat, dan kan je in theorie de delen apart verplaatsen
in praktijk ga je hier niet aan beginnen, want alles losdraaien (bekabeling inbegrepen) is een hele klus
je zal er ook voor moeten zorgen dat beide (boven)tafels na wedersamenstelling gelijk staan
mijn huidige machine, een 410, werd met een standaard palletwagen binnengerold
heb je voor de nlx310 langere tenen nodig ? niet direct paniek, want die bestaan ook
het is wel uitkijken naar de plek waar je die er onder kan schuiven zonder dat de machine kantelt
ff robland contacteren ?
 
Laatst bewerkt:

Koenraad

Actieve deelnemer
20 sep 2017
34
4
De combine is perfect in zijn geheel verplaatsbaar met een palletwagen, enkel moet je steeds wel de topie omhoog draaien omdat de motor van de topie te laat zit anders voor de lippen van de palletwagen en je dus de combine zou opheffen door kracht uit te oefenen op de topie, wat je niet wil. Maar los van dat is het perfect in zijn geheel te doen met een pallet wagen. Ik denk dat je dan effe moet kijken in welke richting je hem het makkelijkste wilt verplaatsen (voorwaart/achterwaarts of zijwaarts) voorwaarts/achterwaarts is het eenvoudigste met (goede) wielen zijwaart is dan weer vlotter met de palletwagen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.