Waaronder vulplaatjes als ik vragen mag?Vulplaatje eronder. Beste iets van kunstof. Valt op de foto op dat bij deze constructie het hout niet kan werken in de breedte. Dit kan problemen gaan geven.
Heb je de planken van het blad gelijmd tegen elkaar? Of is er tussen elke plank een groefje?Waaronder vulplaatjes als ik vragen mag?
De schroefplaat van de poten?
En het werken in de breedte, hoe kan ik dat beter oplossen? Neem aan dat je de latten in de breedte bedoeld? Dat heeft haast elke tafel toch? Of zie ik het nu verkeerd?
ahh ik begrijp het.Nee een vulplaatje onder de poot of poten die wiebelen. Stukje van dat antislip rubber is er ook mooi voor, kun je op maat snijden.
Verder worden er inderdaad meer tafels gemaakt op deze manier dat op 'de juiste'. Maar om te kunnen werken zouden in die klampen grote gaten of slobgaten moeten zitten, en dan een schroef met een ring gebruiken.
Hopelijk is dit in het staal wel zo gedaan.
Nee ik heb een groef tussen de planken van het blad gelaten. Las ergens als dit niet gebeurd dat dit dan ontzet kan worden met waterdruppels tijdens vorstHeb je de planken van het blad gelijmd tegen elkaar? Of is er tussen elke plank een groefje?
Klopt inderdaad, langs onder heb je wel met 4 schroeven het blad vastgevezen tegen die haaks lopende verstevigingsbalkjes, zo kan de plank van het blad moeilijker bewegen. Het was beter geweest (volgens mijn mening en ervaring) als je ter hoogte van het midden van elke plank 2 of 3 schroeven zou vastmaken, zo kan het wel makkelijk uitzetten en krimpen als je zonder rondellen wil werken.Nee ik heb een groef tussen de planken van het blad gelaten. Las ergens als dit niet gebeurd dat dit dan ontzet kan worden met waterdruppels tijdens vorst
Bedankt, ga ik dit doen. Effectieve en makkelijke oplossingKlopt inderdaad, langs onder heb je wel met 4 schroeven het blad vastgevezen tegen die haaks lopende verstevigingsbalkjes, zo kan de plank van het blad moeilijker bewegen. Het was beter geweest (volgens mijn mening en ervaring) als je ter hoogte van het midden van elke plank 2 of 3 schroeven zou vastmaken, zo kan het wel makkelijk uitzetten en krimpen als je zonder rondellen wil werken.
Maar je kan de bestaande gaten in de dwars lopende balkjes een of 2 mm groter boren en dan terug vastschroeven, dit heeft hetzelfde effect als wat houtmoet al zei.
Mooi gedaan!Iedereen bedankt voor de hulp en tips!
Resultaat tot nu toe,
Morgen alleen nog laatste keer schuren P800 en dan beitsen met blanke lakBekijk bijlage 144683
Schuren met P800?? Een schrijf of tik fout misschien? Nieuw hout, eerste laag lak of verf met P100 of P120 hoogstens. De verf moet zich ergens aan hechten. De lak of verflagen zijn zo dik, dat schuren met een korrel fijner dan P220 niet zo veel zin heeft. Alleen met spuitbussen, waar heel veer verdunner en weinig lak zit, kan iets fijner schuurpapier zijn nut hebben.Iedereen bedankt voor de hulp en tips!
Resultaat tot nu toe,
Morgen alleen nog laatste keer schuren P800 en dan beitsen met blanke lakBekijk bijlage 144683
+1mijn advies zou zijn voor een buitentafel, om de planken en dwarslatten rondom eerst te verven en dan te monteren.