Wie wil mij helpen?

Arminko

Nieuw lid
28 feb 2023
10
10
Haaren
Hallo houtdraaiers
Ik heb al een tijd een draaibank en heb al aardig wat leuke dingen gemaakt al zeg ik het zelf.
Nu wil ik het draaien na een aantal maanden weer oppakken maar om een of andere reden lukt het niet meer echt lekker.
Ik heb vooral veel last van happers en wordt daardoor alleen maar onzekerder.
Ik woon in Haaren in Noord-Brabant. mijn vraag is of er wellicht een ervaren houtdraaier in de omgeving is die mij een middag op weg zou willen helpen. Bij voorbaat dank voor jullie reactie.

Bijlagen

• IMG_1036.jpeg
    IMG_1036.jpeg
    153,7 KB · Weergaven: 19
  • IMG_1033.jpeg
    IMG_1033.jpeg
    134 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: jaap

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.876
1.181
Emst
Haaren ligt tegen Groningen en Haren veel meer naar het zuiden.
Neem contact op met de afdeling Noord van Radius, die kunnen je wel verder helpen.
Je mag ook wel bij mij langs komen, maar dan moet je wel ruim een uur rijden.

ornament

Oud hout
29 nov 2011
2.680
657
misschien wat meer uitleg geven. Wat doe je , met welk gereedschap, en hoe , als je zo' klapper krijgt.

Foto's zijn altijd beter.

groeten

Ornament

Efvee

Post veel
9 jun 2021
981
413
RegioRotterdam
Haaren ligt tegen Groningen en Haren veel meer naar het zuiden.
Hun? Net andersom toch? Arminko zegt: Ik woon in Haaren in Noord-Brabant.
Haaren ligt volgens mijn kaarten tussen Tilburg en s' Hertogenbosch.

Haren in Drenthe ben ik wel een keer geweest, lang geleden en toen moest ik vanuit den Haag toch echt richting Groningen.

John1969

Post veel
10 jul 2023
1.101
664
‘s-Hertogenbosch
Happers zijn niet erg, het houdt je scherp🤩 overkomt mij ook regelmatig, maar is vaak een teken van haastigheid ( bij mij). Wat mij helpt is om de leunspaan iets hoger te zetten zodat je meer aan de bovenkant snijdt dan op de centerlijn. Onzeker laten maken door zoiets moet niet nodig zijn, kijk wat je gemaakt heb en probeer te relativeren hoe je het toen gedaan hebt en waarom het nu niet lukt.
Als ik niet lekker in mijn vel zit uit dat zich in fingerspitzengefühl ( wat ontbreekt).
Denk maar zo dat als het NU niet lukt, zometeen wel ( misschien) , opgeven is geen optie,

Groetjes John

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.