Wie weet welke klauwplaat op de Lumberjack swl350 past?

GillesT

Actieve deelnemer
13 jan 2019
83
20
Wijk bij Duurstede
Dag allen,

Op deze machine zou ik graag en kommetje o.i.d. willen kunnen draaien. Maar, blijkbaar is hier geen standaard klauw voor te krijgen (of ik kan hem iig niet vinden). Wat zou kunnen helpen is de spindelopname van het apparaat te weten, mogelijk kan ik hiermee verder zoeken naar een oplossing.

Is iemand hier bekend mee voor dit apparaat? Of andere suggesties?

Groeten,
Gilles
 

Wim1965

Actieve deelnemer
23 apr 2017
311
51
Dalfsen.
Als ik op internet het typenummer invul, kom ik op de productpagina tegen dat de spindeldraad 3/4 '' x 16 TPI is. De meest voorkomende draad is tegenwoordig M33, dus probeer een verloopbus te vinden want dan passen de meeste klauwplaten.
 

rik

Post veel
8 nov 2010
768
142
Als ik op internet het typenummer invul, kom ik op de productpagina tegen dat de spindeldraad 3/4 '' x 16 TPI is. De meest voorkomende draad is tegenwoordig M33, dus probeer een verloopbus te vinden want dan passen de meeste klauwplaten.
Hou er wel rekening mee dat een verkoopstuk de afstand van de lagers tot het werkstuk vergroot. Dit is niet altijd wenselijk. Je krijgt sneller last van trillingen bij het draaien en je machine slijtvsneller. Ben je van plan in de toekomst door te groeien naar een nieuwere machine, ga dan voor een verloop, ben je van plan deze machine lang te houden, ga dan voor het correcte type draad.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.