M michael pijnenburg Actieve deelnemer 12 okt 2013 40 0 kamperland 26 okt 2013 #1 ik heb een poging gedaan maar dat was geen succes want de bal werd niet rond en de kubus brak. heeft er iemand tips?
ik heb een poging gedaan maar dat was geen succes want de bal werd niet rond en de kubus brak. heeft er iemand tips?
markvanzee Actieve deelnemer 4 okt 2011 469 1 langerak 26 okt 2013 #2 in het boek 'woodturning wizardry' van david springett staat staat een stappenplan. belangrijk is dat je een hele vaste houtsoort gebuikt i.v.m het breken van de kubus, zoals buxus. groeten, mark
in het boek 'woodturning wizardry' van david springett staat staat een stappenplan. belangrijk is dat je een hele vaste houtsoort gebuikt i.v.m het breken van de kubus, zoals buxus. groeten, mark
Douwe Actieve deelnemer 1 sep 2013 307 27 Drenthe/Groningen 26 okt 2013 #3 het blijft lastig om de bal echt mooi rond te krijgen denk ik, heb je daar geen speciale beitels voor? zoiets: een kubus in een kubus is natuurlijk veel makkelijker, als je gewoon met een speedboor boort heb je niet eens een draaibank nodig.
het blijft lastig om de bal echt mooi rond te krijgen denk ik, heb je daar geen speciale beitels voor? zoiets: een kubus in een kubus is natuurlijk veel makkelijker, als je gewoon met een speedboor boort heb je niet eens een draaibank nodig.
hvdb Actieve deelnemer 30 jan 2013 229 4 Panningen LB 30 okt 2013 #6 Zie deze site onder woodturning 2009 http://www.gervervoort.nl/ complete uitleg per fase succes.