Wie heeft er gebruikerservaring met een (oa PARKSIDE) Accu-handcirkelzaag 12V?

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.538
254
Wie heeft er gebruikerservaring met de PARKSIDE Accu-handcirkelzaag 12V?
Heb er pas eentje aangeschaft.

Op YT zie ik diverse filmpjes waarbij de zaag diverse keren een plaat in de lengte zaagt. Met de 2Ah accu lukt dat mij niet 1 keer, met de 4 Ah accu waarschijnlijk wel, maar heb even geen 18mmm plaat die ik ff kan verzagen.
En als dat al lukt.. hoe vaak kom je er dan doorheen met 1 accu?
Heeft iemand al de nodige ervaring hiermee?

Bosch en Makita gebruikers mogen natuurlijk hun ervaringen hier ook delen.

PARKSIDE® Accu-handcirkelzaag 12V zonder accu | LIDL

1645020435258.png


Of is het mss beter om de 20V versie te kopen? Die 12V is eigenlijk wel lekker licht en hanteerbaar..
1645021000190.png
 
Laatst bewerkt:

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.538
254
Hier oa zo'n filmpje, welliswaar niet met een gelijmde plaat, maar wel schulpen:

 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.707
2.571
Gaanderen
Bij dit soort filmpjes zou ik heel goed kijken of het geen betaalde promotiefilmpjes zijn. Daar worden de zaken vaak veel mooier voorgesteld dan ze in werkelijkheid zijn.
 

dvh

Actieve deelnemer
29 aug 2019
60
15
Brugge
Ik heb die 12v versie en enkel gebruikt om een paar 9mm mdf platen ruw op maat te zagen. Het resultaat is telkens alsof een konijn die plaat doorgeknabbeld heeft. Ik zou het ding alvast nooit meer kopen.

Ik zoek morgen of ik nog foto's heb.
 
  • Leuk
Waarderingen: The Boktor en Marijn

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.151
1.955
Klein-Brabant, Vlaanderen
@ZotVanHout
Heb jij toevallig al zulke snedes succesvol uitgevoerd?
dit type snedes heb ik nog niet gezaagd + was en is ook niet mijn bedoeling
dit is eerder een test om het aantal meters te vinden die je met zo'n machientje met 1 accu kan zagen
volgens mij gebruikt hij een balk die dikker is dan de zaagcapaciteit om hout te sparen
ik heb ondertussen reeds een paar meters in mdf 8 mm gezaagd
het boschke is heel licht & ligt goed in de hand
het voelt alsof je een scheermachine vast hebt
ik heb dit gekocht voor werkjes waar mijn festool invalzaag van 75 mm te groot of te zwaar voor is
het volgende klusje is de kopse kanten van parket inzagen dat haaks op een welstuk ligt opdat de kier tussen de parketplanken en het welstuk overal even breed wordt
het moet een fijne snede zijn + ik wil zo dicht mogelijk tot tegen de muur zagen
weer iets waar de festool te groot voor is
 

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.538
254
Bij dit soort filmpjes zou ik heel goed kijken of het geen betaalde promotiefilmpjes zijn. Daar worden de zaken vaak veel mooier voorgesteld dan ze in werkelijkheid zijn.

Klopt helemaal.
In mijn geposte filmpje zie ik linksonder Werbe Video staan, maar dat is volgens mij voor die rockband die hij promoot. Kan ook zijn dat er in Duitsland de verplichting bestaat dat daar te vermelden omdat de woordjes Bosch en Parkside genoemd én getoond worden. Geen idee.

Heb vooral de indruk dat hij pro Bosch is en het liefst de Parkside wil afzeiken. Echter zaagt de Parkside langer door in de test. Tegen beter weten in zegt ie dan als nog dat de Bosch écht veel beter is. Tenenkrommend...

Dus mijn conclusie is dat die Parkside dus best z'n mannetje staat. Behalve bij mij dus.... Na nog geen meter 18mm (oud) mpx is ie al moe met 2Ah. Niet veel beter met de 4Ah.

Verder zou ik pech kunnen hebben met het nieuwe zaagblaadje wat er in zit. Vind het moeilijk om de scherpte vast te stellen met die kleine tandjes 🙈

Verder lijkt mij dat er niet in de opname gesneden is vwb de duur van de zaagtest. Uiteraard kan ik me vergissen.

Ik zou er graag op locatie wat mpx platen mee kunnen zagen zonder gelijk de invalzaag met snoer en fragiele liniaal te moeten pakken. Ik begrijp de beperkingen, maar heb voldoende accu's.

(Edit: Voldoende accu's voor de Parkside)
 
Laatst bewerkt:

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.538
254
Ik heb die 12v versie en enkel gebruikt om een paar 9mm mdf platen ruw op maat te zagen. Het resultaat is telkens alsof een konijn die plaat doorgeknabbeld heeft. Ik zou het ding alvast nooit meer kopen.

Ik zoek morgen of ik nog foto's heb.
Bij mij is de kwaliteit vd snedes niet zo belangrijk. Toch benieuwd naar de foto's.

Dus echt nooit 18mm mpx mee gezaagd?
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.151
1.955
Klein-Brabant, Vlaanderen
Ik zou er graag op locatie wat mpx platen mee kunnen zagen zonder gelijk de invalzaag met snoer en fragiele liniaal te moeten pakken. Ik begrijp de beperkingen, maar heb voldoende accu's.
indien gewenst, leg ik deze week de bosch op een mpx 18 mm
volgens de man in dat filmpje hoef je - in het licht van het prijsverschil - geen bosch om sporadisch wat te zagen
nu ja, ik had de schroefmachine van 12V al + het werklicht met magneet, dus is dat zaagje een logische bij-aankoop
heb je al voldoende accu's (bosch 12V), dan lijkt het me logischer dat je voor de bosch gaat, gewoon omdat je - veronderstel ik - anders met de parkside in accu-nood kan komen
voor de bosch 12V bestaat er ook een 6A-accu, alhoewel ik die duur vind
maar misschien voel ik mij binnenkort om capaciteitsredenen van de zaag verplicht om er zo een te kopen
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.