Ah, kon idd ook bijna niet anders, wat je zegt... niet heel specifiek gekeken naar de opties... technisch weer hè!Tuurlijk niet.... zelfde prijs voor dezelfde config. Baptist is zelden tot nooit voordelig.
Als je een goede invalzaag met een geleiderail heb zou ik die gebruiken om alles op maat te zagen.
Persoonlijk ben ik niet zo tevreden over het op maat zagen bij de diverse bekende bouwmarkten al zal het bij de een beter zijn dan bij de ander.
Ik laat het meestal in hapklare brokken zagen om mee te nemen en zaag die zelf op maat.
Mvg,.[/QUOTE
Bij de 'bekende bouwmarkten' gebruiken ze meestal een verticale platenzaag. Als je pech hebt staat er ook nog iemand aan die het niet zo nauw neemt met de maten.
Het resultaat is dan ook naargelang.
Bij een goede houthandel hebben ze een grote paneelzaag, of een CNC . Daar gaat aan een kant een grote plaat in, en aan de andere kant komt er een bouwpakket uit. Compleet afgeplakt , geboord en voorzien van etiketten met maten.
Wat betreft nauwkeurig zagen: ik zag onlangs een mail voorbijkomen met promotie van de zaagservice van Bouwmaat. Zij schijnen met een leverancier samen te werken die exact gezaagde delen levert. Mbv een online tool te bestellen.
O — en de voor NL redelijke nieuwe keten Bauhaus stelt ook op de mm precies gezaagd te leveren.
Voor beide tips geldt dat ik er nog geen ervaring mee heb, dus garantie to de voordeur.
Wat betreft nauwkeurig zagen: ik zag onlangs een mail voorbijkomen met promotie van de zaagservice van Bouwmaat. Zij schijnen met een leverancier samen te werken die exact gezaagde delen levert. Mbv een online tool te bestellen.
O — en de voor NL redelijke nieuwe keten Bauhaus stelt ook op de mm precies gezaagd te leveren.
Voor beide tips geldt dat ik er nog geen ervaring mee heb, dus garantie to de voordeur.
Ik heb mijn tekeningen geheel klaar incl al de afmetingen van het houtwerk.
heb besloten om niet een zaagtafel te kopen maar de bosch professional gho 40-82 schaafmachine.
ipv dat ik ga proberen een paar mm van al die balken af te zagen schaaf ik van de benodigde balken een mm of 4 af zodat alles op maat komt.
als ik ooit eens een grotere werkruimte heb is de zaagtafel het eerste wat erbij komt.
Ga eerst proberen op balken die je niet gebruikt om haaks te leren schaven. Kan behoorlijk tegenvallen. Daarom hebben ze ook vandiktebanken uit gevondenIk heb mijn tekeningen geheel klaar incl al de afmetingen van het houtwerk.
heb besloten om niet een zaagtafel te kopen maar de bosch professional gho 40-82 schaafmachine.
ipv dat ik ga proberen een paar mm van al die balken af te zagen schaaf ik van de benodigde balken een mm of 4 af zodat alles op maat komt.
als ik ooit eens een grotere werkruimte heb is de zaagtafel het eerste wat erbij komt.
Ik heb mijn tekeningen geheel klaar incl al de afmetingen van het houtwerk.
Ik lees steeds dat de 745 enorm veel lawaai maakt. Hoe ervaar jij dat?Ik ben nog steeds tevreden met de Dewalt 745 en nog niet tegen zijn beperking aangelopen. (Iets van 400-500E)
Ik dacht meer aan de buren![]()