Wie heeft er ervaring met Yato Cirkelbladzagen

Frederik1980

Nieuw lid
9 apr 2021
19
0
Maassluis
Hallo,

Wie heeft er ervaring met Yato Cirkelbladzagen? Momenteel heb ik een deWalt cirkelbladzaag deze werkt zeer goed maar wordt toch langzamer minder scherp. Is er een mogelijkheid om deze met de hand weer scherp te maken?
 

Mickel Moen

Actieve deelnemer
30 apr 2021
261
217
Súdwest-Fryslân
Blad laten slijpen een optie?

ik heb mijn DeWalt blad deze zomer voor het eerst laten slijpen. Gaat weer als door boter. Voor de prijs heb ik niet een nieuw blad van vergelijkbare kwaliteit.

Er zijn ook machientjes om zelf te slijpen. Voelt voor mij als amateur gedoe en bezuinigen op de verkeerde wijze. Met de hand vergt naar mijn idee veel vakmanschap.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.829
391
38
Enkhuizen
Mijn schoonvader heeft de slijpmachine van HBM en dat is niet heel moeilijk om daar een blad op de slijpen.
alle hoeken zijn instelbaar met graden markeringen.
tis wel een dure machine voor 1 blad te slijpen.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.739
2.599
Gaanderen
Kijk eens bij eco tools voor "goede" en prijsvriendelijke cirkelzaag bladen. Ik zou niet de goedkoopste serie hiervan nemen maar prof of industriaal (die kosten iets meer maar vaak minder dan wat enkele slijpers er voor rekenen) Het merk Yato zegt mijn niets. Heb net even gekeken en dit is van de Hornbach. Het blad wat ik bekeek 250 -30-18t had weinig HM erop zitten dus een goedkoop "'chinees" blad
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.