Wie de schaaf gooit, moet hem repareren

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.325
194
Gem. Winsum (Groningen)
Ik weet niet of het nog helpt :) maar ik zou evenmin kiezen voor hardsolderen. Het is een zwaar en vervelend belaste locatie en ik betwijfel of daar een hardsoldeerverbinding voldoende sterk is. Bovendien vind ik dat verhitten tot temp nodig voor hardsolderen "geen voordeel", (zachtsolderen wil ik het hier niet over hebben). Ik begrijp niet goed de weerstand tegen een van onder af geplaaste (evt aangepaste) verzonken bout. Als dat niet lukt (en waarom zou dat niet lukken?) zou ik de schaaf weggooien.

mvg
klaas
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.679
4
Als het je troost, in mijn infill schaaf zit ook een schroef dwars door de zool om de voorste infill op zijn plaats te houden. Volgens mij is dat zelfs origineel.
 

jan1964

Nieuw lid
28 feb 2014
1
0
Een dikke ring maken +/- ø20 en 8 tot 10 mm dik draad er in snijden, en deze er op lijmen.

Het lijm oppervlak wordt dat stukken groter dus steviger.

M.v.g. Jan
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Een dikke ring maken +/- ø20 en 8 tot 10 mm dik draad er in snijden, en deze er op lijmen.
Het lijm oppervlak wordt dat stukken groter dus steviger.
M.v.g. Jan
Misschien is het ook een idee om er eerst een moertje op te lijmen. Ik zou eerst met een slijptol al de verf wegslijpen. Dan eens proberen met die BISON 2 componentenlijm metaal. Ook nog een idee. Maar een plaatje staal op de maat van de gehele voet. Schaaf vlak en verf vrij slijpen. oja eerst natuurlijk draad tappen. Dan weer lijmen. Ik gebruik de 2 componenten lijm best vaak, prima spul.
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.766
146
Rotterdam
Heb je al overwogen om Kunz een mailtje te sturen?
Misschien dat je voor weinig een nieuwe zool kan kopen. Wellicht tegen inlevering van deze kapotte.
Een soort garantie. Want eigenlijk zou zo'n knop niet mogen afbreken.
Bij stanley's zie je vaak afgebroken zijkanten, maar een kapotte knop ben ik nog niet tegen gekomen.
 

Boskabouter

Actieve deelnemer
17 apr 2013
60
1
Amsterdam
Tsja heren, dank voor het vele meedenken.

Even voor de duidelijkheid: ik heb niets tegen doorboren, maar aangezien dat een stuk onherroeppelijker is dan lijmen, wilde ik dat eerst geprobeerd hebben.

Nu ga ik dus voor boren. Solderen is geen optie voor mij.

@Henkverhaar
Wat betreft de lijm: ik heb cyaanacrylaat. Ik denk dus dat wij beide hetzelfde bedoelen. Maarreh, als ze bij de hertenkamp doorhebben wat jij met hertenhaar uitspookt, krijg je mooi wel een toegangsverbod hoor!

@SunRayes
Als boren ellende oplevert vanwege de dunne bodem, zal ik met Kunz bellen. Knop (of liever gezegd de fitting ervan) zou inderdaad niet moeten afbreken. Maar je zou een schaaf ook niet van 1.5 meter naar beneden moeten gooien, natuurlijk.

Wordt vervolgd, maar kan even duren.
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.325
194
Gem. Winsum (Groningen)
Maar hoe dun is die bodem dan wel niet (zeldzaam Nederlands)? Ik kan me haast niet voorstellen dat daar niet risicoloos (nou ja risicoloos is wel wat sterk uitgedrukt) een gat voor een "erg verzonken" boutje in kan.

Mvg
klaas
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Heb je al overwogen om Kunz een mailtje te sturen?
Misschien dat je voor weinig een nieuwe zool kan kopen. Wellicht tegen inlevering van deze kapotte.
Een soort garantie. Want eigenlijk zou zo'n knop niet mogen afbreken.
Bij stanley's zie je vaak afgebroken zijkanten, maar een kapotte knop ben ik nog niet tegen gekomen.
GOUDEN TIP.
Daar had ik nog niet aan gedacht :eek:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.