Whitworth bouten

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.220
2.644
Volgens mij las ik eerst 1/8 ww, dat is iets meer dan 3mm. 1/2 duims moet wel te vinden zijn.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.220
2.644
Unc heeft een punthoek van 60 graden. daar is zat van te vinden, maar ww is 55 gr en dat is veel moeilijker te vinden. Het zit vaak nog op oude machines.
 

LFlab

Post veel
7 mei 2018
970
310
Rosmalen
Maar, heb je wel snijplaten of snijmoeren voor die draad dan? Of zou je zelf een beitel slijpen?

Zou verwachten dat je die wel ergens kunt kopen maar witworth is inderdaad wel een stuk minder gangbaar dan unc/unf.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.220
2.644
Ze hebben ook bouten, maar die zijn 20 euro per stuk. de meeste draadeinden zijn 4,8 dus niet sterk genoeg voor mijn toepassing.
 

AvdLinden

Actieve deelnemer
30 apr 2014
454
94
10.9 kom je niet al teveel tegen. Met 8.8 moet je in de meeste toepassingen wel uitkomen lijkt me eigenlijk.
Heb je al gezocht naar een unc tap? Kun je de draad aanpassen naar beschikbare bouten. Maar ik zou ze er gewoon in rossen. Scheelt weer locktite
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.220
2.644
Loctite helpt niet tegen afbrekende bouten. En je krijgt de stukken die nog in de pers zitten er niet makkelijk meer uit. De boutgaten zijn blind. De gaten naar unc tappen zou mogelijk moeten zijn. Ik zou dat eens moeten uittekenen. Ik heb een voorkeur voor het plaatsen van nieuwe bouten. De pers is geen handzaam stuk ijzer, dus ik wil daar eigenlijk geen veranderingen in aanbrengen.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.220
2.644
Het is het makkelijkste om met een standaard bout te beginnen. Die draai je af en dan prik je er nieuwe draad op. Ik heb genoeg ruimte voor een grote boutkop, dus daar hoef ik niets aan te doen. Maar bouten met een binnenzeskant kunnen ook. De originele bouten zijn uit stafmateriaal gedraaid. Daar weet ik de samenstelling niet van. Maar de breukvlakken doen me aan iets als zilverstaal denken.
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.702
101
Utrecht
Ik heb een meute engelse collega's, die met enige regelmaat de sloot oversteken...
Ze kunnen altijd wel wat meenemen...
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.220
2.644
Bedankt voor het aanbod. Ik denk niet dat de engelse meneer de bouten nog voor het weekeind gaat draaien. Momenteel ben ik weer ergens anders aan het werk. Zo gaat dat. Ik moest even opzoeken wat je gekocht had. Zat er een opname voor die spantangen bij je draaibank? Volgens mij heb ik ook nog ergens van die dingen bij de toebehoren van mijn freesbank zitten.
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.702
101
Utrecht
Ah draaien nee, geen voorraad produkt wat te verkrijgen is daar op dat eiland?!
De opname had ik al, de collets spaar ik langzaam bij elkaar (MC2-MC13) Hierna alleen nog MC3 en MC10 en hoger.
Deze spantangen/collets zijn ontzettend fijn werken en erg handig voor reproductie/herplaatsen vanwege concentrisch.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.220
2.644
Ze hebben een groter spanbereik. Dus je kan met minder spantangen toe. Als ik weer op de werkplaats ben, zal ik eens graven en kijken wat ik ervan heb liggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: rmenkveld

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.