Whitworth bouten

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.239
2.648
Heeft iemand een leverancier die WW 5/8 bouten kan leveren? Ik heb er 8 nodig. Ik had een bedrijf in GB gevonden die ze op maat draaide, maar dat is volgens mij een eenmanszaak en die hadden door de papierwinkel die tegenwoordig nodig is, geen zin om naar nederland te versturen. Ik kan ze ook wel zelf maken, maar ik heb voorlopig genoeg te doen, dus kopen heeft mijn voorkeur. Minimale lengte 65mm met of volle draad, of maximaal 30mm glad onder de kop.
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.249
661
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Ik meen dat ik die de laatste keer bij een vestiging van PeHaVO, een technishe groothandel (die ook in kleine hoeveelheden aan particulieren levert) hier in het dorp gehaald heb. Maar dat is 2 jaar geleden. Als ze ze in het assortiment hebben, wil ik ze ook wel ophalen en opsturen?
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.239
2.648
Als je er achter kan komen of ze hebben wat ik zoek, vindt ik het geen probleem om ze even op te halen. Als ze ze in een doos van 25 hebben is dat ook geen probleem. Ik koop zakelijk. Ik kan nu mijn slingerpers niet gebruiken, omdat er een poot onder uit ligt. Ik heb even alle bouten er uit gedraaid, zodat ik niet bang hoefde te zijn dat hij om viel. Het bleek dat eigenlijk alle bouten een s model hadden gekregen, dus wil ik ze allemaal vervangen.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.239
2.648
De kans dat ik 120 euro ga betalen voor 5 bouten is verwaarloosbaar. Dan maak ik ze wel zelf.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.239
2.648
Eerst maar eens iemand vinden die de juiste bouten heeft. Als je kleinere maten zoekt, is er genoeg te vinden. Wat voor maten en hoeveelheden heb je nodig?
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.628
1.834
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Eerst maar eens iemand vinden die de juiste bouten heeft. Als je kleinere maten zoekt, is er genoeg te vinden. Wat voor maten en hoeveelheden heb je nodig?
De belangrijkste die ik nu mis zijn 1/2 inch bij 4 inch lang, 2 stuks, om de geleider aan de tafel te maken, maar een handje grijpvoorraad van diverse maten zou niet gek zijn.
 
Laatst bewerkt:

AvdLinden

Actieve deelnemer
30 apr 2014
454
94

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.239
2.648
UNC past wel, maar als je het aandraait vernaggel je de draad. Die draadeinden van de techniekwebshop zijn pisbakken ijzer. Dat blijft niet heel. Als je ze in 10,9 of 12,9 kan vinden, met moeren, dan is dat ook een optie. Er komen vrij grote krachten op. Gezien de breukvlakken, denk ik dat de huidige bouten uit iets als zilverstaal gedraaid zijn.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.239
2.648
Trigger, zulke lange dunne boutjes zullen niet makkelijk te vinden zijn. Kan je dat niet anders oplossen?
 
  • Leuk
Waarderingen: remcoov

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.239
2.648
Die lanzshop had ik ook gevonden, maar daar kon je niet bestellen, met ideal betalen en klaar. Dus dat heb ik maar even laten rusten.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.