Werken we het liefst met handgereedschap of het liever het gemak van machines

Klandre

Nieuw lid
24 aug 2014
14
0
Het gaat er voornamelijk om dat je het met plezier doet. En of dat dan met een machine is of met de hand maakt helemaal niets uit. Persoonlijk vind ik het ook heel leuk om de vaardigheid van het handwerk onder de knie te krijgen. Een machine afstellen vind ik niet zon kunst (zonder iemand tegen zijn schenen te schoppen). En als je de vaardigheid beheerst is het resultaat met de hand veel controleerbaarder is mijn mening.
 

lhoornweg

Actieve deelnemer
14 aug 2014
468
7
Afgelopen zomer echt begonnen met houtbewerken, heb nu een kleine 1000 euro besteed aan gereedschap: radiale afkortzaag, vvd bank, stofzuiger, accu schroef- boormachine, tafelzaag, bovenfrees. 2 handzagen, beitels en handschaaf. Ik merk dat het meeste toch machinale gereedschappen zijn en dat ik die ook meer gebruik dan het handgereedschap. ook merk ik dat haaks afkorten of over de lengte recht zagen met een handzaag een te grote opgave opgave is. Dit zal zeker zijn omdat ik mijzelf de tijd niet gun en het geduld niet heb om het te leren. Desondanks fantaseer ik er meer van om met een handschaaf te werken dan met mijn vlakbank.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.