Werken met Kydex

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.075
1.709
Terkaple
www.woodworking.nl
Vandaag kwam er een filmpje van Dictum online over het werken met Kydex, Het is geen hout, maar vind het zo leuk dat ik het hier deel.
Kydex had ik wel eens over gelezen als materiaal waar je een schede voor een mes van maakt, maar het is erg leuk en veelzijdig materiaal, waar je zelf hele mooie toepassingen mee kunt verzinnen. Al was het maar voor bescherming van de beitels en zagen, waar de meeleverde plastic dopjes altijd van wegraken. Maar ook de houtbewerkers die buiten werken, de hoUtsnijmessen en lepelmessen, de bijlen etc... Ik vond het verrassend!

jaap

ps. plaats het in "werken met hout" we hebben nog steeds niet een forum voor b.v. "andere materialen" zoals leer, metaal, glas etc. Wil het best aanmaken, maar de forumlijst is nu al lang.

 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.207
569
Mooi materiaal.
Zou het niet te lassen zijn? Lassen of lijmen zou in veel gevallen mooier zijn dan het gebruik van Ösen (nestelringen / zeilringen).
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.207
569
Wim, dat ben ik direct met je eens. Een stuk netter dan die ringen.

Moest wel even opzoeken wat holnieten zijn, deed me sterk denken aan de termen waarmee we in militaire dienst over de hindernissen werden gejaagd 😊
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.075
1.709
Terkaple
www.woodworking.nl
Mooi materiaal.
Zou het niet te lassen zijn? Lassen of lijmen zou in veel gevallen mooier zijn dan het gebruik van Ösen (nestelringen / zeilringen).
Kydex is een thermoplast die meestal onder druk en temperatuur wel te lassen zijn. Staat wel mooier dan de holnieten die je veel gebruikt ziet.

jaap
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.