Werkbok?

Manette

Nieuw lid
26 dec 2019
15
3
Dag allen, ik ben op zoek naar iets waar ik de naam niet van weet: een soort bok waar je ook op kan zitten en je jou bewerken. Je klemt er ook je werkstuk aan vast, met je voeten. Ik ben op zoek naar een foto ervan of liefst zelfs een bouwtekening. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Hartelijke groet van Manette

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
5.463
1.300
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Zelf maken is goed te doen. Er zijn een aantal werktekeningen beschikbaar via het net. Ik heb ooit de werktekening voor de uitvoering van Brian Boggs gekocht - en gemaakt. Ik moet m alleen een keer repareren, hij is enigszins beschadigd tijdens de verhuizing...

kees poortman

Actieve deelnemer
21 sep 2015
171
125
Oosterbeek
Dag allen, ik ben op zoek naar iets waar ik de naam niet van weet: een soort bok waar je ook op kan zitten en je jou bewerken. Je klemt er ook je werkstuk aan vast, met je voeten. Ik ben op zoek naar een foto ervan of liefst zelfs een bouwtekening. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Hartelijke groet van Manette
Kijk maar op de website van Vershout.
www.vers-hout.nl. Kan me voorstellen dat ze bereid zijn om die tekeningen met je te delen, Je maakt dan uiteraard zelf zo'n bank.
Vrijwel alles wat je daar ziet wordt gemaakt op een zelf gemaakte werkbank, zoals deze op de site van Dictum wordt weergegeven (het bericht van @wjordan)

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
10.151
2.930
Klein-Brabant, Vlaanderen
Je klemt er ook je werkstuk aan vast, met je voeten.
dat is voor mij een nieuw idee !
hoe doe je dat ?
een soort bok
als het om als een soort werkbank te gebruiken is, dan is het dat type op de foto onder #2
wij noemen het ook een schraag
die gebruik je meestal per 2, waarbij je er een plaat of een balk in de volle lengte op legt
schragen zijn meestal inklapbaar om makkelijk te kunnen vervoeren
in elke dhz te koop
per 2 is het type in #2 ook als schraag bruikbaar

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.