Dag medeforummers,
waarschijnlijk een prima onderwerp om een flinke discussie los te laten barsten
, maar ik ben geinteresseerd in ieders mening... Ik ga binnenkort een nieuwe werktafel maken (losjes geinspireerd op de werkbank van paoson) en zit nu erg in dubio over het werkblad: aan de ene kant denk ik 'doe het lekker goedkoop': 1 plaat MDF van +/- 40mm (of, nog goedkoper, twee platen verlijmd) met een vuren 'stootrand'. Ik heb zo in het verleden een kleinere mobiele werkbank gemaakt en dat beviel best goed. Maar aan de andere kant trekt een mooi houten blad (beuken of, nog duurder, eiken) me ook wel.
De bouwmarkt bij me in de buurt verkoopt zowel in beuken (+/-150,-) of eiken (+/- 250,-) gevingerlaste panelen van 200x90x4. Natuurlijk een stuk mooier dan mdf en waarschijnlijk ook wat steviger als ik aan de slag ga met bench dogs, maar wel 3-5 keer zo duur en waar ik me vooral zorgen over maak: gaat dat niet kromtrekken?
Wat gebruiken jullie als werkblad en, indien 'echt' hout, hoe voorkom je kromtrekken?
waarschijnlijk een prima onderwerp om een flinke discussie los te laten barsten
De bouwmarkt bij me in de buurt verkoopt zowel in beuken (+/-150,-) of eiken (+/- 250,-) gevingerlaste panelen van 200x90x4. Natuurlijk een stuk mooier dan mdf en waarschijnlijk ook wat steviger als ik aan de slag ga met bench dogs, maar wel 3-5 keer zo duur en waar ik me vooral zorgen over maak: gaat dat niet kromtrekken?
Wat gebruiken jullie als werkblad en, indien 'echt' hout, hoe voorkom je kromtrekken?