Onlangs heb ik een tafelzaag aangeschaft, ik wilde hem eigenlijk (tijdelijk) op mijn workmate zetten. Helaas is ze zaag veel te groot (of eigenlijk mijn workmate veel te klein
). Ik heb daarom besloten maar meteen een goede werkbank te maken waar de zaag in is geïntegreerd.
Omdat ik een absolute beginner ben, lijkt het me verstandig om mijn ontwerp eerst hier eens te bespreken voordat ik hout ga kopen.
Ik wil de constructie maken van 10x10 cm balken (voor de poten) en 10x5 cm balken (voor de frames) van vuren of grenen. De frames wil ik in elkaar schroeven en die aan de poten monteren met lijm en schroeven. De bovenkant wordt dan van multiplex of osb (ik denk dat multiplex wat sterker is?) van 30mm, of misschien is 18mm wel genoeg.
In ieder geval is mijn vraag: gaat dit zo stevig genoeg worden?
Het geselecteerde blauwe gedeelte is de zaag.

Omdat ik een absolute beginner ben, lijkt het me verstandig om mijn ontwerp eerst hier eens te bespreken voordat ik hout ga kopen.
Ik wil de constructie maken van 10x10 cm balken (voor de poten) en 10x5 cm balken (voor de frames) van vuren of grenen. De frames wil ik in elkaar schroeven en die aan de poten monteren met lijm en schroeven. De bovenkant wordt dan van multiplex of osb (ik denk dat multiplex wat sterker is?) van 30mm, of misschien is 18mm wel genoeg.
In ieder geval is mijn vraag: gaat dit zo stevig genoeg worden?
Het geselecteerde blauwe gedeelte is de zaag.

Laatst bewerkt: