Welke type scharnier voor klepklast

MVersteeg

Nieuw lid
26 sep 2020
16
9
Altena
Hoi,

Ik ben bezig met een TV kast aan het ontwerpen waarbij de kleplades in het meubel vallen (zie rechter deur) maar ik zou als deze volledig worden geopend worden gelijk komen met de bovenkant van de onderzijde, zodat er geen opstaande rand ontstaat. Ik heb het hier idee dat geen standaard kastdeur scharnieren voor kan gebruiken

Zijn hier scharnieren hiervoor zo ja welke zou ik in deze situatie het best kunnen gebruiken? Ik zie o.a. bij meubelbeslagonline diverse soorten, maar vraag me af of dit wel werkt in deze situatie.

1765744063635.png

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
9.863
2.828
Klein-Brabant, Vlaanderen
bij nader kijken . . . lijkt het alsof er een niet ontwarbare tegenstrijdigheid in de tekening zit
de binnenonderkant van de gesloten deur zou in open toestand over een afstand = dikte van de deur naar voor moeten komen

1765746177980.png

jorisvh

Post veel
Hettich Markant 11 is een optie
die doet wat je wil maar moet je aanvullen met een klephouder: schaar of snaar, bvb:
1765748314751.png1765748543421.png
Denk dat dit dezelfde is waar Charel naar verwees.

Ik gebruik zelf altijd Salice Pacta. Die zijn wat groter maar dan heb je geen klephouder nodig en die zijn er met demping en push-to-open ingebouwd.
1765749310025.png
oa bij vanopstal te koop.

hier enkele foto’s van een TV kast met valdeur met luidsprekerstof die ik voor een klant gemaakt heb:
1765747095250.png1765747133320.png

aanvulling:
was wat te snel. Ik zie nu pas dat je inliggende fronten wil.
dan voldoen geen van bovenstaande oplossingen.
Beste wat ik kan bedenken is een blum 155gr scharnier. Dan komt het front in open toestand “maar” 16mm hoger dan de bodem. dan heb je ook nog klephouders nodig om te opening tot 90gr te beperken.

Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.