Welke tacker (eigenlijk dremel) voor Tapis op trap

pompedom

Nieuw lid
11 sep 2020
2
0
Hallo allemaal,

De parketteur heeft bij ons parket gelegd op de bovenste verdieping en heeft het parket doorgelegd zoals te zien is op de foto. Nu wil ik dit patroon naar beneden doortrekken en hiervoor heb ik nog wat tapis planken en lijm liggen. Nu wil ik de planken ook vast tacken en zat te denken aan een 23ga tacker.

Alleen zodra ik veel ga schuren, wat kan gebeuren aangezien het een trap is die veel belopen wordt, heb je kans dat je de brads gaat zien. Hier kan ik dan niet met Skylt overheen nadat ik het heb opgeschuurd want dan ga je vlekjes zien op de plekken waar de brads doorkomen. Normaal zou je de brads er iets verder inslaan, met een dremel, maar ik kan nergens een dremel vinden voor 23ga brads (0.6mm of kleiner).

Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • Webp.net-resizeimage.jpg
    Webp.net-resizeimage.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 32

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.538
254
Ik denk dat je een drevel bedoelt. Als je aan een dikkere drevel kan komen, dan kan je deze op maat slijpen. Dat kan met de bankslijper of eventueel een haakseslijper met afbraamschijf.
 

pompedom

Nieuw lid
11 sep 2020
2
0
Ik denk dat je een drevel bedoelt. Als je aan een dikkere drevel kan komen, dan kan je deze op maat slijpen. Dat kan met de bankslijper of eventueel een haakseslijper met afbraamschijf.

Dat is een goede, daar had ik nog helemaal niet aangedacht! Dankjewel!
 

LeonvB

Post veel
23 nov 2014
869
184
Je pakt een spijker en hamer, en slaat met de punt van de spijker de brad er dieper in. Eventueel de spijker slijpen naar gelang de behoefte.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.150
1.955
Klein-Brabant, Vlaanderen
zoals te zien is op de foto. . . Nu wil ik dit patroon naar beneden doortrekken
als toeschouwer is het niet volledig duidelijk wat deze foto toont
is dit het welstuk ? maw het eindunt van de bovenverdieping waar de trap toekomt ?
dan heeft de parketteur de planken dwars op de looprichting van de trap gelegd ?
ga je dit patroon doortrekken ? dus het parket haaks op de neus van de treden leggen ?

1599848464128.png

Nu wil ik de planken ook vast tacken en zat te denken aan een 23ga tacker.
heb je die takker reeds ?
normaal lijm je parket zonder meer
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.