Welke soort plaat is dit?

peveer

Nieuw lid
6 apr 2023
16
25
Haarlem
In ons vakantiehuis in de Ardennen hebben ze dit soort plaat materiaal gebruikt van 3 dikke lagen hout op elkaar geperst. Weet iemand wat voor soort multiplex(?) dit is?

Bijlagen

• IMG_20250711_084811.jpg
    IMG_20250711_084811.jpg
    62,5 KB · Weergaven: 53

rolandvs

Actieve deelnemer
10 mrt 2022
406
87
Oss
Vroeger was dat meubelplaat. In bekistingen word dit overigens ook vaak gebruikt.
Stabilo is ook een merknaam die word gebruikt. Een leverancier van platen voor interieurbouw hebben ze deze platen meestal

• Leuk
Waarderingen: H@ns

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.399
526
Dit soort platen is in nederland ook steeds beter verkrijgbaar
@rolandvs meubelplaat is een dunne laag geschild fineer met daar tussen latjes die platen zijn sterk in de richting van de lattjes.

Drie (of meer) lagen platen zijn sterk in de richtig van de buitenste lagen deze lagen zijn ook vaak dikker dan de lagen in de andere richting

rolandvs

Actieve deelnemer
10 mrt 2022
406
87
Oss
Dit soort platen is in nederland ook steeds beter verkrijgbaar
@rolandvs meubelplaat is een dunne laag geschild fineer met daar tussen latjes die platen zijn sterk in de richting van de lattjes.

Drie (of meer) lagen platen zijn sterk in de richtig van de buitenste lagen deze lagen zijn ook vaak dikker dan de lagen in de andere richting

3 of 4 mm is geen fineer volgens mij.
Dit is een verbeterde versie ervan.
Ik heb de platen ook regelmatig.
3so worden ze ook genoemd.
Word bij ons gebruikt voor bekistingen en steigers die mee omhoog gaan tijdens bouw.

Volgens mij worden deze platen ook veel gebruikt voor horizontale toepassingen ivm doorbuigen

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.