Goedemorgen Art, het lijkt voor mij op de houtsoorten die op dit moment veel geimporteerd worden uit oa thailand, indonesie zoals accasia, suar en mango hout wat geborsteld is. Na het borstelen lijkt het wat ruwer en ziet het er meer 'geleefd' uit.
Mvg wilco
lijkt me niet, heb even gekeken op internet en er staat dat zebra hout har is en lastig te bewerken en dat is bij deze niet het geval, het is redelijk flexibel en bewerkt heel makkelijk.
Ik heb 2 soorten zebrahout het ene een stuk harder dan het andere maar nog steeds vrij zacht voor hardhout. Bij nader inzien is het lijnenpatroon bij zebrahout netter. Zou het black limba kunnen zijn? Enkele google plaatjes komen aardig overeen qua kleur en patroon.
In het Engels is loofhout Hartwood
Hardhout hoeft niet hard te zijn. Balsa is ook hardhout.
Hardhout = Loofhout
In het Engels is loofhout Hardwood en naaldhout softwood.
En dat men de term hardwood/hardhout hier nu min of meer overgenomen heeft, tja....
En zebrahout is er niet het is zebrano.
Ik snap niet waarom je denkt dat mij uit te moeten leggenIk zeg alleen dat mijn zebrahout voor een hardhout zacht is.
Zebrahout en zebrano zijn beiden goede termen voor hetzelfde hout.
Omdat je zegt dat je het zacht vind voor hardhout.
Hardhout heeft namelijk niets van doen met de hardheid van het hout. Vandaar ook mijn opmerking dat balsa (zeer zacht hout) ook hardhout is.
Ga het nou niet nog een keer uitleggen (facepalm) Je kunt er vanuit gaan dat nagenoeg iedereen op dit forum weet dat hardhout loofhout is. Zeker als ze al een paar jaartjes meedraaien.
Lees even terug in dit draadje. Art geeft als reactie dat het geen zebrahout kan zijn want hij leest dat het moeilijk te bewerken en hard is. Ja, zebrahout is een hardhout=loofhout en niet echt zacht, maar hard is anders. Zo duidelijk?
Ach Pel,Piet legt gewoon wat uit, niets meer en niets minder, dan vind ik jou reactie op zijn minst wel heel raar. Er zitten op het forum leden die het niet weten, Piet kan niet weten dat jij dat wel weet, daarbij komt dat Piet reageerde op een opmerking van jou kant, dat je zebrahout voor een hardhout zacht vind.
Groet Pel.