Welke soort foam voor systainer inserts frezen?

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.391
369
Heelsum
Weet toevallig iemand welk soort foam er het beste is om systainer inserts te maken?

NU koop je van Festool systainers inserts van dit harde schuim, is dat geschikt om te frezen? Welke naam heeft dat en weet iemand een goede leverancier?

Voorheen zat er een zachter iets meer flexibel foam in wat een mooie luxe uitstraling heeft, weet iemand hoe dat heet en waar te krijgen?

Andere tips ook welkom, gaat dus om foam om systainer inserts te frezen met een CNC

Ik zoek geen plukfoam of kaizen foam. Gaat echt om goed te frezen foam, liefst behoorlijk stevig.

festool_576835_optimal.jpg

Shaper heeft een sys die je kunt customizen, daar zit het foam in wat ik bedoel...

Screenshot 2025-08-26 at 15.58.44.png

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
2.040
981
Enschede
ingoogni.nl
High-Density-Urethane is goed freesbaar, weet echter niet of dat het materiaal in het onderste kistje is.

Polyethyleen schuim met gesloten cellen laat zich ook frezen.

Die nopjes in het deksel is waarschijnlijk polyuretaan schuim.

Dan is er nog EPP schuim, geexpandeerd polypropyleen schuim, dat lijkt op de glimmende inzet in de anderer kist.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Scheppie

hdv

Post veel
24 nov 2019
1.326
704
Noord-Veluwe / Skåne
Ik heb gezien dat iemand daarvoor goedkope kniekussentjes voor tuiniers van hardschuim gebruikte. Zag er netjes uit, dus dat gaat blijkbaar goed. Haalde hij in bulk bij het lokale tuincentrum. Volgens hem was dat de goedkoopste oplossing. Over de kleuren werd ik dan weer niet zo enthousiast, maar wellicht hebben ze ook grijze kniekussentjes..

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.321
673
De matjes liggen meestal bij het gereedschap, zijn inmiddels 8 euro voor 6 st 40x40cm.
Ik gebruik ze eigenlijk bij alles waarvoor ik op de knieën moet en snij ze in repen als iets niet mag rammelen.

• Leuk
Waarderingen: Scheppie

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.391
369
Heelsum
Even gekeken 7 euro voor 9 stuks maar die hebben zowel voor zwembad als bij gereedschap beide aan 1 kat noppen. En zijn maar 0.8 cm dik.
Ik zoek eigenlijk 50mm

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.